طرح پیشنهادی ۷۰۰ میلیون یورو کمک از جانب اروپا به پناهجویان

2015-08-22T082221Z_2019335940_LR2EB8M0N8Y7Z_RTRMADP_3_EUROPE-MIGRANTS-MACEDONIAکمیسیون اتحادیه اروپا یک طرح پیشنهادی کمک ۷۰۰ میلیون یورو به پناهجویان را ارایه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تعداد پناهجویان در کشورهای جنوب اروپا، بخصوص یونان در حال افزایش است و این کشورها توان مالی لازم را برای پذیرش و اسکان این افراد ندارند.

با این حال کمیسیون اروپا یک طرح پیشنهادی خود را برای کمک به پناهجویان ارائه کرد که بر اساس این طرح، تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ۷۰۰ میلیون یورو از منابع کمکهای بشردوستانه اتحادیه اروپا به سازماندهی پناهجویان اختصاص خواهد یافت.

در همین حال «کریستوس استلیانیدس»، کمیسر کمکهای بشردوستانه و مدیریت بحران گفته است که طرح پیشنهادی توانایی اتحادیه اروپا را برای روبرو شدن با بحرانها افزایش می دهد.

به گفته وی، در طرح پیشنهادی کمیسیون اروپا مشخص نشده که باید به چه کشوری کمک شود ولی همه ما می دانیم هم اکنون یونان با بحران پناهجویان مواجه است و به کمکهای بشردوستانه احتیاج دارد.

او گفت: این کمکها به سازمانهای غیردولتی اختصاص خواهد یافت.

قابل ذکر است که هم اکنون بیش از ده هزار پناهجو پشت موانع مرزی بین یونان و مقدونیه متوقف شده اند و محتاج کمکهای فوری بشر دوستانه هستند.

Author

About Author