طرح نظارتی شورای ولایتی به مجلس فرستاده می شود

اداره مستقل ارگانهای محلی اعلام کرد که نقش نظارتی شوراهای‌ولایتی، با صدور فرمان‌تقنینی رییس جمهورغنی نهایی شده و برای تصویب به مجلس نمایمدگان فرستاده می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این طرح، نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی از ادارات دولتی و چگونکی اعمالِ آن مشخص شده است.

متین‌بیک، سرپرست اداره مستقل ارگانهای محلی میگوید که نقش نظارتی شوراهای‌ولایتی، طی فرمانِ تقنینی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دوباره جهت تصویب اعضای مجلس نمایندگان، به مجلس فرستاده می شود.

آقای بیک روز دوشنبه، در نشستِ با نمایندگان شوراهای‌ولایتی و کمیته تقنین حکومت افغانستان به ریاست سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری گفت که پس از صدور فرمانِ تقنینی رییس جمهور، صلاحیت‌های نظارتی شوراهای‌ولایتی مشخص شده است.

به گفته متین‌بیک، طرحِ “تعریف نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی” بعد از تصویب فرمان‌تقنینی رییس جمهور از سوی ولسی جرگه،  به تصویب شورای وزیران خواهد رسید.

رییس جمهورغنی اخیرا به اداره مستقل ارگانهای محلی دستور داده بود که در مدت سه هفته طرحِ تعریفِ نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی را تدوین نماید و حال این طرح نهایی و روز دوشنبه به مقام عالی ریاست جمهوری ارایه شد.

سرپرست اداره مستقل ارگانهای اظهاری امیدواری کرده است که دفاتر شوراهای‌ولایتی بسته شده بود در روزهای آینده باز شود.

به دنبال حذف نقش نظارتی شورای ولایتی از ادارت دولتی، توسط مجلس نمایندگان بیشتر از اعضای شورای ولایتی در واکنش به این امر دفاتر ولایتی شان را در کشور بسته کردند و دست به تظاهرات و گردهمایی زده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *