طرح ترور رهبر جریان مردمی مصر خنثی شد

طرح ترور رهبر جریان مردمی مصر که قصد حضور در تونس برای تسلیت گفتن به خانواده محمد البراهمی را داشت، خنثی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پایگاه نواه تونس جزییات طرح ترور حمدین صباحی رهبر جریان مردمی مردمی و نامزد سابق ریاست جمهوری این کشور را فاش کرد.

به گفته این پایگاه یک منبع مصری، از دریافت اطلاعاتی از سوی دستگاه اطلاعات نظامی این کشور درباره طرح ترور حمدین صباحی در اراضی تونس هنگام دیدار روز سی ام جولای به این کشور برای تسلیت به خانواده محمد البراهمی پرده برداشت.

این پایگاه تونسی می افزاید: طرف های مصری خطری که حمدین صباحی را در حال حاضر در خارج مصر تهدید می کند به وی گوشزد کردند به ویژه که تهدیدهای جدی علیه وی و محمد البرادعی معاون امور بین الملل رئیس جمهوری موقت مصر به سبب حمایت از گروه تمرد که سرنگون اخوان المسلمین را رقم زد وجود دارد.

این منابع بیان کردند: با توجه به هشدارهای نهادهای نظامی، برنامه سفیر حمدین صباحی تغییر پیدا کرد و ریاست هئیت جریان مردمی مصر به تونس به معصوم مرزوق یکی دیگر از رهبران جریان مردمی واگذار شد و حمدین صباحی با تلفن مراتب همدردی خود را با خانواده محمد البراهمی عضو ترور شده مجلس موسسان تونس ابراز داشت و سفر خود را تا اطلاع ثانوی به تونس به تعویق انداخت.

النابتی بیان کرد: مصری ها درباره احتمال ترور حمدین صباحی با توجه به ترور البراهمی با هوشیاری عمل می کنند به ویژه که یکی از شیوخ فتنه در مصر فتوی مهدور الدم بودن صباحی را صادر کرده است.

ارتش مصر حمایت لازم را از صباحی به عمل آورده است و درباره ترور وی هشدار داده است.

وی افزود: جریان مردمی تونس هشدارها را جدی گرفته و سفر صباحی در مقطع کنونی را به صلاح ندانسته است زیرا تهدیدات علیه وی جدی است و به وزارت کشور تونس نیز اعتمادی نیست، پس از رایزنی ها به این نتیجه رسیدیم که برای ما امکان حمایت از جان صباحی وجود ندارد.

النابتی بیان کرد: ما به ارتش و نیروهای امنیتی تونس در حال حاضر اعتمادی نداریم و عدم سفر صباحی به تونس در حال حاضر تصمیم درستی بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *