طرح استیضاح ترامپ با اکثریت آرا تصویب شد

مجلس نمایندگان امریکا با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور به اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کانگره» رای داد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، مجلس نمایندگان امریکا بامداد امروز (۲۸قوس) با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و با ۲۲۹ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کانگره» را تصویب کردند.

ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده و سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی مورد استیضاح قرار خواهد گرفت.

استیضاح ترامپ بعد از افشای تماس تلیفونی با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین آغاز شد که در آن تماس، از همتای اوکراینی‌ اش خواست در مورد فعالیت ‌های مالی جو بایدن و پسرش هانتر تحقیق کند.

بعد از افشای محتوای این تماس تلیفونی، مجلس نمایندگان امریکا طرح استیضاح را پیشنهاد کرده و شمار زیادی از نمایندگان به ویژه «نانسی پلوسی» رئیس مجلس بر آن پافشاری کردند تا این که این طرح، رای موافق به دست آورد.

این در حالی است که ترامپ در نامه‌ شدیداللحنی خطاب به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا، ضمن دفاع از عملکردش، تلاش دموکرات ‌ها برای استیضاح را «کودتای حزبی» و «جنگ علیه دموکراسی» خواند.

گفتنی است که تا حال هیچ یک از روسای جمهور امریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده ‌است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *