طراح حملات شبانه در افغانستان، مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ شد

مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ، طراح اصلی حملات شبانه و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در افغانستان و پاکستان بود که باعث مرگ غیرنظامیان زیادی شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ» پیروز رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، «مایکل فلین» را که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ رئیس امنیت دفاعی آمریکا بود، به سِمَت مشاور امنیت ملی کابینه خود برگزید.

وی ریاست بورد اطلاعات نظامی، معاونت اداره اطلاعات ملی و یکی از افسران ارشد فرماندهی مشترک عملیات‌های ویژه آمریکا را نیز در کارنامه خود دارد.

فلین در گذشته اسلام را «سرطان» خطاب کرده بود و از حامیان شعارهای «اسلام‌هراسی» بود.

به گزارش «تروث اوت»، مشاور امنیت ملی ترامپ یکی از کسانی بود که طرحی را به فرماندهی مشترک عملیات‌های ویژه آمریکا ارائه داده بود و براساس آن، افغان‌های مظنون به عضویت در صف شبه‌نظامیان طالبان هدف قرار می‌گرفتند.

در بررسی که توسط تروث اوت در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شد، فهرست تروری که فرماندهی مشترک عملیات‌های ویژه آمریکا در حملات شبانه در افغانستان بکار می‌گرفت براساس اصول و شیوه‌های ناقص اطلاعاتی تهیه شده بود و قابلیت تمایز بین جنگجویان طالبان و غیرنظامیان را نداشت. این شیوه‌های ناقص اطلاعاتی توسط فلین ارائه شده بود.

حملات شبانه به خانه‌های افغانها که براساس اصول فلین انجام می‌شد؛ اعتراض‌های زیاد افغان‌ها به «استنلی مک کریستال» فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان را در پی داشت.

فلین همچنین در مرکز نظارت بر حملات هواپیماهای بدون سرنشین بر مواضع مشخص و احتمالی تروریست‌ها الگویی را با نام «الگوی تحلیل و تجزیه زندگی» معرفی کرد که به عنوان ابزار اصلی تصمیم‌گیری برای انجام حمله هواپیماهای بدون سرنشین بکار گرفته شد.

اما اکنون با توجه به گزارش‌ها در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان و افغانستان که منجر به کشته شدن افراد بیگناه غیرنظامی شده، مشخص می‌شود که الگوی تحلیل و تجزیه زندگی براساس حدس و گمان تهیه شده بود و اطلاعات آن کاملا نادرست است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *