طراحان حمله به هوتل پارک پلیس بازداشت شد

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، از بازداشت سازمان‌دهندگان حملۀ مسلحانه در هوتل پارک پولس در خبردادند.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت سازمان‌دهندگان حملۀ مسلحانه در هوتل پارک پولس در خبردادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این خبرنامه آمده است که مأموران امنیت ملی در یک عملیات ویژه دو سازماندهنده این حمله را به نام‌های غلام عزیز، باشنده ولسوالی جلریز میدان وردک و عبدالوکیل باشنده بغلان و کارمند موسسه (مدیرا) را از منطقه سنگ نوشته شهر کابل بازداشت کرده‌اند.

چندی پیش در حمله به مهمانخانه پارک پلیس در منطقه کلوله پشته شهر کابل چهارده تن به شمول نه شهروند خارجی کشته شدند. در خبرنامه امنیت ملی آمده است، سازمان دهندگان بازداشت شده این حمله اعتراف کرده که حمله تروریستی بر مهمانخانه پارک پلیس توسط شبکه حقانی در شهر پشاور طراحی شده و قاری عبدالله مشهور به انس یک تن از قوماندان حقانی آن را رهبری کرده است.

بر اساس خبرنامه، در نخست غلام عزیز با استفاده از کارت جعلی دفتر (USAID) ساحه مهمانخانه پارک پلیس را بررسی و نقشه آن را در اختیار عبدالله مشهور به «انس» قرار داده است.

این کارت جعلی توسط عبدالوکیل یک تن از کارمندان موسسه (مدیرا) به طور جعلی آماده شده است.

در خبرنامه امنیت ملی آمده است، بعد از شبکه حقانی فرد مهاجم را بنام ادریس از پشاور پاکستان برای حمله بر مهمانخانه پارک پلیس به کابل فرستاده و با همکاری غلام عزیز و عبدالوکیل در این مهمانخانه جابجا و حمله را انجام داده است.

بر اساس این خبرنامه، این افراد در حملات تروریستی بر وزارت داخله و فرماندهی پولیس لوگر نیز دست داشته‌اند. امنیت ملی می‌گوید که غلام عزیز فرد انتحاری بازداشت شده و عضو شبکه حقانی، قصد انجام حمله انتحاری در چهار راهی احمد شاه مسعود را نیز داشته است.

شبکه حقانی در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد و این گروه در جریان چند سال گذشته، مسئولیت چندین حمله خونین در کشور را بر عهده گرفته است.

Author

About Author