طالب مسلح که در ولایت فاریاب به پروسه صلح پیوسته بود با ده میل جنگ‌افزار پولیس فرار کرد

یک عضوی گروه طالبان مسلح که سه ماه پیش در ولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب به نیروهای امنیتی تسلیم شده بود، شب گذشته با مقداری از جنگ افزار و یک عراده موتر رنجر پولیس دوباره به صفوف طالبان مسلح برگشته است.

بر اساس گزارش ها، این شخص شراف الدین نام دارد و مشهور به “شراب” می‌باشد که دو سال پیش نیز پس از کشتن نادر پاچا یک فرمانده برجسته نیروهای خیزش مردمی به طالبان مسلح پیوسته بود.

بر اساس معلومات بدست آمده “شراب” که در یکی پوسته های امنیتی مستقر بود، شام روز گذشته همراه با ۸ میل کلاشینکوف، یک میل پی‌کا و یک میل راکت انداز و یک عراده رنجر دوباره به صفوف به طالبان مسلح پیوسته است.

دلاورشاه دلاور فرمانده پولیس فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، هیأتی را بخاطر روشن شدن بیشتر این موضوع به محل فرستاده است.

وی جزییات بیشتر درین باره ارایه نکرد و گفت پس از ختم بررسی های هیأت اصل موضوع روشن خواهد شد.

درین حال صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، پیوستن و برگشتن افراد طالبان مسلح را یکی از شیوه های این گروه بخاطر تضعیف روحیه سربازان امنیتی می‌خواند.

آقای سیلاب از مقام های امنیتی می‌خواهد که برای دانستن نیت افراد تسلیم شده طالبان مسلح به نیروهای امنیتی از احتیاط لازم کار بگیرند.

پیش ازین نیز بارها چنین اتفاقاتی رخ داده است و حتی باعث کشته شدن شماری از سربازان از سوی این افراد گردیده است.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *