طالبان ۵ نفر را در ولایت هلمند به دار آویختند

مقامات محلی ولایت هلمند در جنوب کشور می گویند که گروه طالبان پنج نفر را به جرم همکاری با دولت در این ولایت به دارویخته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پنج تن از ساکنان ولسوالی کجکی ولایت هلمند روز پنجشنبه توسط گروه طالبان در این ولسوالی به جرم همکاری با دولت شناسایی و ربوده شدند.

در همین حال مقامات محلی همکاری این پنج تن را با دولت تائید کرده و گفته اند که این افراد صبح روز جمعه (۲۴ اسد) توسط طالبان در منطقه موسوم به گندم ریز ولسوالی کجکی به دارویخته شده اند.

فیض الله آخوند زاده فرمانده پولیس ولسوالی کجکی گفته است که این پنج نفر خط ارتباط میان دولت و طالبان بوده و آنان از برنامه های تخریبی طالبان در ولسوالی کجکی به مقامات مسئول دولتی گزارش می کردند.

گروه طالبان نیز در تماس با رسانه ها مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و تاکید کرده اند که آنان این پنج نفر را به جرم جاسوسی و همکاری با دولت و براساس فیصله شرعی شان به دارآویخته اند.

ولایت هلمند در جنوب کشور از جمله ناآرام ترین ولایات افغانستان است که طالبان افغانی و پاکستانی در ساحات مختلف این ولایت حضور گسترده داشته و به فعالیت های تروریستی شان علیه دولت ادامه می دهند.

حدود یک ماه قبل بیش از ۸۰۰ تن از طالبان افغانی و پاکستانی عملیات وسیعی را علیه نیروهای امنیتی در چند ولسوالی از جمله کجکی و سنگین این ولایت راه ادنازی کردند و در این عملیات نزدیک به ۱۶۰ تن از طالبان توسط نیروهای امنیتی کشته و دها تن دیگر زخمی شدند.

به گفته مقامات وزارت دفاع و امور داخله کشور طالبان در این عملیات که مسئولیت رهبری آنان را طالبان پاکستانی به عهده داشت، شکست سنگینی را تجربه کرده و از ولسوالی های ولایت هلمند عقب نشینی کردند  و هنوز هم عملیات های پاکسازی نیروهای امنیتی در مربوطات ولایت هلمند ادامه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *