طالبان یک کلینیک صحی را در ولایت لغمان آتش زد

افراد مسلح وابسه به گروه طالبان شب هنگام یک ساختمان یک کلنیک صحی را در قریه “کندگل دره نورلام” ولسوالی الینگار ولایت لغمان، آتش زدند.

افراد مسلح وابسه به گروه طالبان شب هنگام ساختمان یک کلینیک صحی را در قریه “کندگل دره نورلام” ولسوالی الینگار ولایت لغمان، آتش زدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفته می شود که این مرکز صحی زمینه ای تداوی بیش از ۷ هزار نفر را فراهم کرده بود و روزانه ۴۰ الی ۵۰ تن برای درمان در این مرکز صحی مراجعه می کردند.

با این حال کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، آتش زدن این مرکز صحی منحیث محلات توزیع خدمات عامه را برای مردم، توسط شورشیان محکوم کرده است.

این کمیسیون با نشر خبرنامه ای گفته است که بر اساس دین مبین اسلام و هم بر مبنای قوانین بشردوستانه بین المللی ازجانب هیچ یک از طرف های درگیر در منازعه، نباید مراکز صحی مورد هدف قرار گیرند و این عمل شنیع غیر اسلامی و ضد انسانی است.

در خبرنامه آمده است که این عمل مخالفین دولت یکبار دیگرنشان داد که  حتی مراکز که درکار شریف ونجیب توزیع خدمات صحی برای نیازمندان مصروف خدمت رسانی بودند، از گزند شعله های جنگ خانمانسوز در کشور به آمان  نیست .

درعین حال کمیسیون از شدت  جنگ و افزایش تلفات افراد ملکی و غیر نظامی در روز های اخیر، شدیدأ نگران  میباشد.

همچنین کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از مسئولین محلی و دولت در مجموع می خواهد تا امنیت و مصؤنیت شهروندان کشور و مراکز توزیع خدمات عامه را تأمین  و عاملین چنین خشونت ها را شناسائی نموده و به کیفر اعمال شان برساند.

Author

About Author