طالبان یک منطقه را در ولایت سرپل به کنترل خود در آوردند

مقام های محلی در ولایت سرپل در شمال افغانستان می گویند گروه طالبان در منطقه “بلغلی” از مربوطات ولایت سرپل حمله کرده و این منطقه به کنترل خود در آورده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمدنور “رحمانی” رییس شورای ولایتی سرپل گفته است که دست کم ۲۰۰ تن از شبه نظامیان طالب بعد از ظهر روز شنبه (۲۵ دلو) در منطقه بلغلی حمله کرده و این منطقه را از کنترل نیروهای امنیتی افغانستان خارج ساخته اند.

آقای رحمانی می گویند که طالبان پس از به کنترل در آوردن منطقه بلغلی، بیست منزل مسکونی را در این منطقه به آتش کشیده و بیرق داعش را به اهتزاز در آورده اند.

منطقه بلغلی در ۴۰ کیلومتری مرکز ولایت سرپل در شمال افغانستان موقعیت دارد.

طالبان بیست روز قبل نیز در این منطقه به پوسته های نیروهای امنیتی کشور حمله کرده بودند که در نتیجه درگیری ها ۱۷ تن از نیروهای امنیتی کشور به شهادت رسیدند.

رییس شورای ولایتی سرپل، وضعیت امنیتی ولایت سرپل را نگران کننده خوانده و گفته است در صورت که اقدامات جدی از سوی نهادهای امنیتی افغانستان در مبارزه علیه شبه نظامیان طالبان روی دست نگرفته نشود به زودی ولایت سرپل بدست طالیان سقوط خواهد کرد.

به باور وی، ولایت سرپل نه تنها بحت تهدید جدی گروه طالبان قرار گرفته بلکه ولایات همجوار به این ولایت نیز به تهدید های جدی امنیتی قرار دارند.

تاکنون در باره تلفات حمله روز شنبه طالبان در منطقه بلغلی ولایت سرپل اطلاعاتی دقیق در دسترس است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *