طالبان پاکستانی، نواز شریف را تهدید به مرگ کرد

طالبان پاکستان درباره پیامدهای اعدام اعضای دربند این گروه، به دولت نواز شریف هشدار داده و وی را تهدید به مرگ کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، طالبان پنجابی که شاخه‌ای از گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» می‌باشد، به دولت نواز شریف درباره عواقب اعدام برخی اعضای این گروه هشدار داد.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که درصورت اعدام اعضای محکوم به مرگ طالبان که هم اکنون در زندان‌های این کشور به‌سر می‌برند، دولت پاکستان با طالبان وارد جنگ خواهد شد.

این بیانیه به‌ طور گسترده در جنوب ایالت «پنجاب» و در مناطق قبایلی «وزیرستان» شمالی و جنوبی ایالت «خیبرپختونخواه» توزیع شده است.

مقامات پاکستانی چندی پیش با اعلام لغو قانون ممنوعیت اعدام در این کشور، عنوان کردند که اواخر این ماه، چهار تن از زندانیان محکوم به مرگ اعدام خواهند شد.

به گفته رئیس کل زندان‌های ایالت «سند»، از بین این چهار نفر، ۲ نفر عضو گروه تروریستی ضدشیعی «لشکر جهنگوی» هستند که به زودی به دار مجازات آویخته می‌شوند.

طالبان این تصمیم دولت را توطئه‌ای بر ضد این گروه دانسته و هشدار داده که این اقدام باعث هلاکت نواز شریف و متحدانش می‌شود.

در همین حال، این گروه تهدید کرده که در سالروز استقلال پاکستان ساختمان‌های دولتی و اداری را در ایالت خیبرپختونخواه هدف حملات خود قرار خواهد داد که به دنبال این هشدار، تدابیر امنیتی در این منطق تشدید شده است.

پاکستان چندی پیش، قانون ممنوعیت اعدام را پس پنج سال و با حکم «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور این کشور لغو کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *