طالبان هرگز دوباره به قدرت نخواهد آمد

مقامات امنیتی افغانستان در مجلس سنا اعلام کردند که شبه نظامیان طالبان و حامیان آنان خواب ایجاد یک جغرافیای مستقل در این کشور را به گور خواهند برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به دنبال اقدام نظامیان پاکستان مبنی بر حفر خندق در امتداد خط “دیورند” بسم الله محمدی وزیر دفاع، محمد عمرداودزی، وزیر داخله و حسام الدین حسام معاون امنیت ملی افغانستان برای پاسخ‎ به سوالات سناتوران به مشرانو جرگه فراخوانده شده بودند.

چالش‎های امنیتی در سطح افغانستان، حفر خندق در امتداد خط دیورند، حملات راکتی پاکستان به داخل خاک افغانستان و تیراندازی‎های هوایی توسط افراد مسلح غیر مسئول در سطح شهر کابل سئوالاتی بودند که نهادهای امنیتی باید به آن پاسخ می‎دادند.

بسم الله محمدی وزیر دفاع افغانستان گفت: نیروهای امنیتی این کشور با کمک و همکاری مردم توانسته تمامی طرح‎های دشمنان را خنثی کنند و تأکید کرد که یک درصد هم ممکن نیست که طالبان ۲ باره به قدرت برسد.

به گفته وی نیروهای امنیتی در سال جاری ۶۱۲۵ عملیات پیشگیرانه، ۵۹۹ خاص، ۵۳۹۱ عملیات خارج از طرح انجام داده و ۳۹۲۴ حلقه مین را خنثی کرده اند.

محمدی افزود: طالبان در سال جاری ۵۷۸۴ مورد حمله تعرضی بالای نیروهای امنیتی افغان انجام داده اند که ۶۹۱ مورد آن بصورت گروهی بوده که در تمامی موارد با شکست مواجه شده است.

محمد عمر داودزی وزیرداخله گفت: راهبرد شبه نظامیان طالبان در سال جاری این بود که اعتماد و روحیه مردم را نسبت به نیروهای امنیتی کاهش دهد، اما نیروهای امنیتی باهمت خود و کمک مردم مانع این اهداف دشمنان شده است.

داودزی افزود: در سال جاری ۱۵۲۳ پولیس و ۶۸۹ پولیس محلی کشته شده اند، اما در مقابل ۵۵۰۳ شبه نظامی طالبان نیز به قتل رسیده اند که نسبت به سال گذشته تلفات آنان ۳ برابر افزایش یافته است.

وی در ارتباط حمله به فرودگاه بین الملل کابل و حمله به قوماندانی “سنگین” ولایت هلمند گفت که اسنادی صوتی موثق در اختیار دارند که نشان می‎دهد که پاکستان در آن بطور مستقیم دست دارند.

وی همچنان حفر خندق از سوی نظامیان پاکستان را در امتداد خط دیورند محکوم کرد و تأکید کرد که پاکستان با این کار می‎خواهد وانمود کند که این خط مرزی است، اما آنان چنین اجازه‌ای به پاکستان نخواهد داد.

داود زی کم کاری پولیس کابل را در خود سری‎ها و فیرهای هوایی در هفته شهید که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۵ تن گردید را پذیرفت و تأکید کرد که پس از این پولیس با چنین اقداماتی برخورد قانونی خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *