طالبان نشست های «بی نتیجه» را متوقف کرد

دفتر سیاسی طالبان می گوید که دیگر حاضر به نشست و گفتگوهای «بی نتیجه» در مورد رهایی زندانیان با هیئت حکومت افغانستان نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در حساب توئیتر خود نگاشته است که «هیئت اعزامی ما به کابل سر از امروز (۱۹حمل) دیگر در نشست ‌های بی ‌نتیجه شرکت نمی‌ کند.»

وی گفته است که هیئت فنی کمیسیون زندانیان طالبان برای «تصدیق و تثبیت» زندانیان به کابل آمده است و باید طبق موافقت‌ نامه صلح با امریکا، وعده رهایی زندانیان این گروه عملی می ‌شد.

شاهین اظهار داشت که این وعده به بهانه‌ های مختلف به تعویق افتاده است و به همین دلیل هیئت فنی شان در نشست‌ های بی ‌نتیجه شرکت نمی‌ کند.

گفتنی است که یک هیئت سه نفری طالبان هفته گذشته وارد کابل شد.

گفتگوهای چندین دوره ای این هیئت با هیئت حکومت افغانستان «بی نتیجه» مانده و با آنکه طالبان و امریکا بر رهایی زندانیان طالبان تاکید دارند؛ اما حکومت افغانستان بنا بر دلایلی با این درخواست مخالفت کرده است.

روز گذشته عبدالمتین بیگ، رئیس اداره مستقل ارگان‌ های محلی، علت تاخیر رهایی زندانیان طالبان از سوی دولت را پافشاری گروه طالبان بر رهایی ۱۵ فرمانده ارشد این گروه از بند دولت عنوان کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *