طالبان مسلح ویدیویی از سربازان تسلیم شده به این گروه را نشر کرد

Untitled-17طالبان مسلح ویدیویی از سربازان تسلیم شده به این گروه در ولسلوالی نادعلی ولایت هلمند در جنوب کشور را نشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان مسلح در این کلیپ ویدیویی مدعی شده اند سربازانی که چند روز قبل در جنگ ناپدید شده به این گروه تسلیم شده اند.

سه روز قبل در جنگ ولسوالی ناد علی ولایت هلمند ده ها سربازنیروهای امینتی کشور ناپدید شدند و برخی از گزارشها حاکی از آن است که این سربازان پس از آنکه در جنگ با طالبان مهمات و تجهیزات تمام کرده است مجبورا به گروه طالبان تسلیم شده اند.

در همین حال عمر زاواک سخنگوی والی هلمند تسلیم شدن این نیروها را با طالبان رد کرده و گفته است شماری از نیروهای امنیتی پس از درگیری شدید با طالبان با کم بود مهمات مواجه شده و اکنون در محلی امن پناه برده و پنهان شده اند.

با این حال طالبان با نشر ویدیویی مدعی شده اند که شماری از سربازان در ولسوالی نادعلی به این گروه پیوسته اند.

تا کنون آمار دقیق نیروهای تسلیم شده به گروه طالبان مشخص نشده است اما پیش از این سردار محمد همدرد، رییس جامعه مدنی ولایت هلمند گفته بود که ۴۶ تن از نیروهای امنیتی با سلاح و مهمات شان به طالبان تسلیم شده اند.

در ویدیویی منتشر شده طالبان، شماری از جوانان نشان داده می شود که لباس شخصی بر تن دارند.

طالبان در این ویدیو می گویند که این سربازان به “منطقه امن” منتقل شده اند.

عمر زواک، به بی‌بی‌سی گفته که هنوز ارگان‌ های دولتی تایید نکرده‌ که سربازان ارتش به گروه طالبان پیوسته باشند، اما او افزوده در محلی که ارتباط مخابراتی سربازان قطع شده و ظاهراً در محاصره طالبان درآمده‌اند، عملیات نظامی ادامه دارد.

گفته می شود که جنگ بین طالبان و نیروهای امنیتی در اطراف مرکز ولسوالی نادعلی به شدت ادامه دارد و همزمان نیروهای امنیتی در صدد هستند تا رد پای سربازان ناپدید شده را پیدا کنند.

سخنگوی والی هلمند می گوید که طالبان در تلاش پیشروی هستند اما نیروهای امنیتی از زمین و هوا مواضع طالبان را هدف حمله قرار داده اند.

Author

About Author