طالبان مسلح در ولایت تخار شهرک می‌سازند

 

ولایت تخار جایگاه نخست از حیث غصب زمین‌های دولتی از سوی زورمندان در میان ولایت‌های شمال شرقی را دارد اما حالا طالبان مسلح در یک اقدام نسبتاً کم‌پیشینه برای مردم در ولسوالی‌های خواجه بهاؤالدین و درقد شهرک ساخته و دکان توزیع می‌کنند.

مسؤلان محلی ولایت تخار با تأیید ساخت شهرک از سوی طالبان مسلح دراین ولسوالی‌ها می‌گویند، به‌خاطر جلوگیری از این کار طالبان تدابیری روی دست گرفته شده است.

سنت الله تیمور سخن‌گوی والی تخار به خبرگزاری خاورمیانه گفت« حدود ۲۰۰ جریب زمین دولتی در منطقۀ شوری عرب برای مردم به خاطر ساخت شهرک توزیع شده و بر اساس اطلاعات رسیده به آنان نزدیک به دوصد باب دوکان خط اندازی شده است».

بر اساس اطلاعات رسیده از محل، طالبان در بدل هر دوکان مبلغ ۲۵ هزار افغانی جمع آوری کرده و هشدار داده‌اند که هرچه زودتر این شهر ساخته شود.

سخن‌گوی والی تخار می‌افزاید، جنگجویان این گروه برای کسب پول به این کار متوصل شده‌اند.

آقای تیمور می‌گوید، انتقال سنگ، خشت و سمنت که از آن در ساخت این شهرک استفاده می‌شود از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده است.

بخش‌های از خواجه بهاؤالدین و درقد ولایت تخاراز چندی بدین‌سو در کنترول طالبان مسلح قرار دارد و پیش از این گزارش‌ها مبنی بر قاچاق و تولید مواد مخدر در این ساحات بدست آمده است.

بر اساس تحقیقی که سال گذشته از سوی خبرگزاری خاورمیانه در ولایت تخار انجام شد، مسؤلان از غصب ۵۹ هزار جریب زمین دولتی و تخریب و غصب حدود ۲۵۰ هزار هکتار علف‌چر در سطح این ولایت از سوی زورمندان محلی پرده برداشتند.

 

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *