طالبان مسلح در نقاط مهم و کلیدی ولایت بغلان مستقر هستند

با آنکه از دو هفته بدینسو عملیات نوید۱ به منظور پاکسازی نقاط دندغوری و دندشهاب الدین از وجود طالبان مسلح آغاز شده است، هنوز هم شهروندان بغلان از شکننده بودن امنیت درین ولایت نگران اند.

13445889_10201664561291561_1555027729_o.png

شورای ولایتی بغلان مستقر بودن طالبان مسلح را در حومه های مهم و کلیدی شهر پلخمری و بخش های دیگر این ولایت  نگران کننده خوانده، داشتن تحکیمات و پایگاه های مستحکم را درین نقاط در آینده بغلان خطرناک تلقی می کنند.

دندغوری و دندشهاب الدین از بخش های نا آرام ولایت بغلان است که در نزدیکی شهر پلخمری مرکز این ولایت و در مسیر شاهراه پلخمری- مزار موقعیت دارد و به گفته اعضای شورای ولایتی بغلان موجودیت طالبان مسلح درین بخش ها، بزرگراه شمال را به گونه جدی تهدید می کند.

بسم الله عطاش عضو شورای ولایتی بغلان، در نا آرامی های این ولایت دست های استخبارات منطقه را دخیل دانسته و ناکامی حکومت را در ریشه کن سازی طالبان سوال بر انگیز می داند.

به نقل از این عضو شورای ولایتی، مرکز ولایت بغلان از چندین نقطه تحت تهدید طالبان مسلح و حلقات وابسته به این گروه قرار دارد.

” طالبان در چند قدمی(دندغوری و دندشهاب الدین) شهر پلخمری پایگاه دارند حکومت هم آگاه است، در بخش های از ولسوالی های بغلان مرکزی، تاله و برفک و در دوشی گجرهای چادرنشین به گونه جدی امنیت این ولایت را تهدید می کند”.

با آنکه در اواخر سال گذشته عملیات خورشید ۲۰ به هدف پاکسازی حومه های شهر پلخمری از وجود طالبان مسلح آغاز گردید و حدوداً پس از دوماه پایان یافت، گفته شد که در آن عملیات به طالبان مسلح تلفات سنگین وارد و به نقل از مقام های امنیتی ساحات دندغوری و دندشهاب الدین از وجود طالبان مسلح پاکسازی شد.

اما پس از مدتی طالبان درین ساحات دوباره حضور فزیکی یافتند و در مقابل نیروهای امنیتی به حملات تهاجمی پرداختند که در آخرین مورد توانستند پاسگاه امنیتی سرخ کوتل را تصرف و بزرگ راه شمال را تهدید کنند.

به نقل از احمدجاوید سلیم سخنگوی لوای اول قطعه کماندو عملیات نوید۱ نیز به تازه گی پس از تصرف دوباره پاسگاه سرخ کوتل و روستاهای اطراف آن پایان یان یافته است.

آقای سلیم نیز از بحرانی بودن وضعیت نگرانی می کند و بخاطر تداوم امنیت درین ساحه خواستار جابجایی نیروهای امنیتی بیشتر و افراز پاسگاه های امنیتی است.

خواستیم درین زمینه نظریات فرماندهی پولیس بغلان را داشته باشیم با تماس های مکرر نتوانستیم پاسخ مقام های امنیتی بغلان را داشته باشیم.

Author

About Author