طالبان مسلح در جوزجان مردم را تشویق به کشت مواد مخدر می کنند

خبرگزاری خاورمیانه

مسوولان مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس ولایت جوزجان می گویند، طالبان مسلح تلاش دارند از طریق کشت و تولید مواد مخدر مصارف و نیازمندی شان را بدست بیاورند.

به گفته آنها، طالبان مسلح برای رسیدن به این هدف شان، در ساحات تحت حاکمیت شان مردم را به کشت مواد مخدر تشویق می کنند.

شاه محمود پویا مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس ولایت جوزجان در یک گفتگوی ویژه به خبرگزاری خاورمیانه گفت، با آنکه ساحه کشت تریاک و چرس در سطح این ولایت صفر است؛ اما با آنهم طالبان مسلح تلاش دارند که ساحاتی را تحت کشت این نبات قرار دهند.

مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس جوزجان می گوید، حضور طالبان مسلح و عدم دسترسی نیروهای امنیتی در بخش هایی از ولسوالی های قوش تپه و درزاب باعث گردیده تا مردم به کشت مواد مخدر روی بیاورند.

به گفته پویا، طالبان مسلح در این مناطق مردم را تشویق به کشت و تولید مواد مخدر کرده اند و تلاش دارند که از این طریق نیازمندی های شان را تأمین کنند.

وی همچنان دلیل روی آوردن مردم را به کشت مواد مخدر، فقر، بیکاری و پایین بودن قیمت محصولات زراعتی می خواند و می گوید که تلاش دارند تا از طریق بدیل معیشت دهقانان را وادار سازند که از کشت مواد مخدر دست بردارند.

این مقام امنیتی ولایت جوزجان می گوید، از شروع سال ۱۳۹۵ تاکنون، طی ۴۶ عملیات؛ ۱۸۸۲ کیلوگرام مواد مخدر و مشروبات الکولی کشف و بدست آمده و در پیوند به آن، ۴۶ تن بازداشت شده است.

گفته می شود ولسوالی های درزاب  و قوش تپه که بخش هایی از آن در کنترول طالبان مسلح قرار دارد، زمینه را برای قاچاق مواد مخدر به ولایت دیگرذ نیز مساعد ساخته است.

به گفته مقام های امنیتی جوزجان، تلاش ها برای جلوگیری از کشت مواد مخدر در این بخش ها آغاز شده و همچنان در نظر است تا برای باشنده گان این بخش ها بدیل کشت و تولید مواد مخدر توزیع شود.

در عین حال، باشنده گان ولایت جوزجان می گویند، تا زمانیکه این بخش ها از کنترول طالبان مسلح آزاد نشود، امکان آن می رود که دامنه کشت و تولید مواد مخدر وسعت یابد.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *