طالبان مسلح؛ حامی پروژه های ملی، ادامه دهنده حملات نظامی

خبرگزاری خاورمیانه محی الدین غوری

یک روز بعد از آنکه طالبان مسلح اعلام کردند از پروژه های ملی افغانستان حمایت کرده و از آن محافظت می کنند، مسوولیت سقوط هلیکوپتر نظامی در بادغیس را به عهده گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان مسلح با نشر خبرنامه ای گفته است که هلیکوپتر حامل فرماندۀ قول اردوی ۲۰۷ ظفر را آنان هدف قرار دادند.

در خبرنامه آمده است که این هلیکوپتر در منطقۀ موریچاق ولسوالی مرغاب ولایت بادغیس توسط طالبان مسلح هدف قرار گرفته و در نتیجه آن، جنرال محی الدین غوری و شماری از افراد کلیدی دولتی جان باخته اند.

بر اساس معلومات خبرنامه طالبان مسلح، این هلیکوپتر اردوی ملی چهار بار به محل حادثه پرواز کرده که بعد از انتقال سربازان، برای بار آخر مقام های عالی رتبه نظامی و دولتی را انتقال می داد، که هدف قرار گرفت.

قابل ذکر است که وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که هلیکوپتر حامل جنرال محی الدین غوری در نتیجه مشکلات فنی سقوط کرده است.

این در حالی است که روز گذشته طالبان مسلح اعلام کرده بودند از تمام پروژه های ملی که به نفع افغانستان باشد، حمایت کرده و از آن حفاظت نیز خواهند کرد.

خواست مجلس برای تحقیقات بیشتر

با این حال شماری از اعضای مجلس نماینده گان خواستار تحقیقات بیشتر در مورد علت سقوط این هلیکوپتر شدند.

غلام فاروق مجروح، نمایندۀ مردم هرات در مجلس نماینده ‌گان در ساعت امتیازی امروز (۱۰قوس) گفت که این رویداد باید به صورت همه جانبه بررسی شود.

به باور وی، باید مشخص شود که آیا دست هایی در پشت این حادثه دخیل بوده است یا نه؟

در عین حال، عارف رحمانی، نماینده مردم غزنی در مجلس اظهار داشت که باید توطئه و یا سهل انگاری در سقوط هلیکوپتر حامل جنرال غوری مشخص شود.

وی از دست دادن فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر را یک ضایعه بزرگ برای بخش نظامی کشور دانست.

گفتنی است که هلیکوپتر حامل فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر، عصر دیروز در منطقه موریچاق ولسوالی مرغاب ولایت بادغیس سقوط کرد که در نتیجه، جنرال محی الدین غوری و یک پیلوت جان باخته و رئیس شورای ولایتی و امنیت بادغیس نیز همراه با شمار دیگر زخمی شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *