طالبان مسلح، هر دو ماه ۱۰ میلیون افغانی از برق ولایت کندز عاید دارند

گروه طالبان مسلح از سال ۱۳۹۴ بدینسو پول صرفیه برق مردمانی را که در ساحه تحت حاکمیت آنان زنده‌گی می‌کنند جمع‌آوری می‌نمایند، رقم پول‌های جمع‌آوری شده دراین سال‌ها بالاتر از ۶۰ میلیون افغانی می‌باشد.

انجنیر حمیدالله رییس برق کندز، در گفت‌گو با خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، طالبان مسلح از اواخر سال ۱۳۹۴ تا اکنون در هر دوره (دو ماه را در بر می‌گیرد) از ۸ الی ۱۰ میلیون افغانی از نزد مشترکین ریاست برق پول جمع آوری کرده اند.

رییس برق کندز گفت« ۲۱۲ پایه ترانسفارمر که برای ۱۴ هزار مشترک برق رسانی می‌کند در ساحات نا‌امن و تحت کنترول طالبان مسلح قرار داد».

آقای حمیدالله می افزاید، در صورت بروز مشکلات تخنیکی حتی در ساحات تحت کنترول طالبان مسلح کارمندان آنان مشکلات را رفع می‌کنتد؛ چون اگر این مشکلات برطرف نشود در برق رسانی به سایر بخش‌های که از برق وارداتی تاجیکستان استفاده می‌نمایند محروم می‌گردند.

مقام‌های امنیتی ولایت کندز می‌گویند، بخاطر حل این معضل و برگشت پول صرفیۀ برق به وجه دولت عملیات پاکسازی را دراین بخش‌ها آغاز کرده‌اند.

عبدالحمید حمیدی فرماندۀ پولیس کندز می‌گوید، عملیات مشترک نیروهای امنیتی از مدتی بدین‌سو در ساحاتی که طالبان در آن حضور دارند آغاز شده است.

محراب الدین ابراهیمی- خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *