طالبان مسئول ۹۰ درصد تلفات غیرنظامیان در افغانستان

نیروهای بین المللی ناتو “ایساف” با نشر بیانیه ای، گروه طالبان را مسئول ۹۰ درصد از تلفات غیرنظامیان در افغانستان دانسته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آیساف با اشاره به نشر گزارش سازمان عفو بین‌الملل گفته‌اند که این سازمان “تمامی گزارش‌های موثق تلفات غیرنظامیان را در صورت عملی بودن، تحقیق می‌کنند و شرایط مشخص هر حادثه را پس از وقوع آن بررسی می‌کنند.

نیروهای ایساف در کابل تاکید کرده است که “نیروهای ائتلاف به حفاظت از جان غیرنظامیان افغان متعهد است و گزارش‌ سازمان ملل و سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که تلفات غیرنظامیان در نتیجه فعالیت‌های ایساف در سال جاری تا ۷۷ درصد کاهش یافته است.

آیساف در بیانیه خود گفته است عناصر ضد دولتی، به خصوص طالبان هستند که به جان غیرنظامیان در افغانستان اهمیتی قایل نیستند و امسال ۹۰ درصد تلفات غیرنظامی در نتیجه حملات آنها بوده است.

در گزارش تازه عفو بین‌المللی آمده که آمار تلفات غیرنظامیان افغان در حملات مستقیم و غیرمستقیم نیروهای خارجی به ویژه امریکایی‌ها بالا است و عدم پاسخگویی نیروهای امریکایی در برابر تلفات غیر نظامیان، سازمان عفو بین الملل را نگران کرده است.

ایساف گفته “حفاظت از جان غیرنظامیان اساس ماموریت این نهاد است” و همیشه در تلاش بوده تا در هماهنگی با دولت افغانستان و سازمان ملل شیوه های کاهش تلفات غیرنظامی را بهبود ببخشد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل  نیز اخیرا در گزارشی از افزایش ۲۳ درصدی تلفات غیرنظامیان خبر داده و بمبگذاری توسط شورشیان را عامل اصلی این افزایش دانسته است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *