طالبان در ولسوالی اجرستان غزنی ۱۵ غیرنظامی را سر بریدند

مقامات محلی در ولایت غزنی می گویند که طالبان پس از تصرف چند منطقه در ولسوالی اجرستان این ولایت دستکم ۱۵ غیر نظامی را به جرم همکاری با دولت افغانستان سر بریده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ولسوالی اجرستان یکی از ناامن ترین ولسوالی های ولایت غزنی است که ۱۲۰ کیلو متری مرکز این ولایت قرار گرفته است.

بیشتر از ساحات این ولسوالی شب گذشته به دست طالبان مسلح که بیشتر از آنان خارجی هستند، سقوط کرده و نیروهای امنیتی ساحه را ترک کرده اند.

براساس گزارشها درگیری از چند روز در این ولسوالی میان طالبان و نیروهای امنیتی ادامه داشته اما در آخرین مورد در حدود ۸۰۰ تن از طالبان داخلی و خارجی بسیاری از مناطق ولسوالی اجرستان را به تصرف خود در آورده اند.

بر اساس گفته های مقامات محلی، نخست طالبان مجهز با سلاح های سبک و سنگین بر چند پوسته امنیتی حمله کرده و با تصرف آنان به پیشروی های خود ادامه داده اند.

شاهدان عینی در محل گفته اند که طالبان از امکانات پیشرفته نظامی و از جنگ افزار های سنگین علیه مواضع نیروهای امنیتی افغانستان استفاده کرده و به اندک زمان بسیاری از ساحات ولسوالی اجرستان را تصرف شده اند.

در این حمله طالبان از رویش های تازه کار گرفته و از هر ساحه ای که بالای آنان شلیک شده، آن ساحه را آتش زده و مردم را با بدترین حالت به قتل رسانده و به پیشروی های خود ادامه داده  اند.

تا کنون آمار دقیق از کشته ها معلوم نیست اما گفته می شود که طالبان همانند گروه داعش پس از مسلط شدن در قریه های مشرف و مقر ولسوالی اجرستان،  ۱۵ غیر نظامی را به جرم همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان سر بریده اند.

گزارش های وجود دارد که تا کنون ۱۰۰ تن به شمول نیروهای امنیتی در این حمله طالبان کشته و صدها نفر زخمی شده اند.

با وجود که وضعیت امنیتی ولسوالی اجرستان بسیار وخیم گزارش شده است؛ گفته می شود فجایع گسترده در این ولسوالی در حال شکل گیری است و طالبان نقاب دار به هیچ کس رحم نمی کند و در میان ۱۵ تن از غیرنظامیان سربریده شده  زنان و کودکان نیز شامل هستند.

هم اکنون مسیر راه های پنج ولسوالی به مرکز غزنی مسدود است و در کنار جنگجویان طالب داخلی شمار زیادی از تروریست های خارجی نیز حضور دارند.

در حال حاضر جنگ در ساحات مختلف ولسوالی اجرستان میان طالبان و نیروهای امنیتی به شدت ادامه دارد و صدها تن از مردم مجبور به ترک خانه های شان شده  در جاهای امن قرار گرفته اند.

مقامات محلی ولایت غزنی گفته اند که نیروهای کمکی به ولسوالی اجرستان فرستاده شده اما بمب گذاری مسیر جاده ها و افراز کمین توسط طالبان، رسیدن این نیروها را به ساحه به مشکل جدی روبرو کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *