طالبان در وسایل خانه و آشپزخانه ماین جاسازی می کنند

طالبان باشندگان ولسوالی سنگین ولایت هلمند را مجبور به ترک خانه های شان می کنند و خانواده هایی را که از امر آنها سرپیچی می کنند تیر باران می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، این باشندگان می گویند: طالبان در آشپزخانه، تنور، بوری آرد، لباس ها و دروازه حویلی و جاهایی که اصلا انتظار ندارند؛ ماین جابجا کرده، جوانان، کودکان، موسفیدان را به قتل می رسانند.

باشندگان این ولسوالی از نبرد بی امان طالبان ابراز نگرانی می کنند و می گویند: طالبان اگر ادعای اجرای دستورات اسلامی را دارند؛ باید در ساحات دشتی و قرارگاه های نیروهای امنیتی جنگ نمایند و مردم ملکی را قربانی نبردشان نکنند.

آنان به این باورند که درکنار نیروی های امنیتی نیز قربانی ماین های کار گذاری شده طالبان می شوند.

مردم سنگین گفته اند که این درگیری ها به شدت زندگی های شان را دگرگون کرده و دولت افغانستان باید به زودترین فرصت این روند را تغییر دهد.

از سویی دیگر پاسوال ارکان حرب عبدالقیوم باقی زوی فرمانده پولیس هلمند که در ولسوالی سنگین مصروف سازماندهی عملیات می باشد به رسانه ها گفته است که مسیرهای رفت و آمد نیرویهای امنیتی و افراد ملکی را باز نموده است.

وی تاکید می کند که طالبان برای تصرف کامل ولسوالی های هلمند شمالی آمده بودند، اما با شکست سخت روبرو شده و تاکنون هیچ پیشرفتی نکرده اند.

وی تصریح می کند که نیروهای امنیتی در ولسوالی های نوزاد، موسی قلعه و کجکی جلو حملات شورشیان را گرفته، اما می گوید در سنگین نیز عملیات همچنان جریان دارد.

جنگ در شمال هلمند وارد هفتین روز خود شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *