طالبان در منطقه “قرایی” خانه های مردم را به آتش کشید

مقامات محلی ولایت فاریاب از آتش زدن خانه های مردم در منطقه “قرایی” به دست طالبان خبر داده اند.

3B4303FF-878F-4DAB-BCDA-C8CC2264AD66_cx0_cy6_cw0_mw1024_mh1024_sمقامات محلی ولایت فاریاب از آتش زدن خانه های مردم در منطقه “قرایی” به دست طالبان خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پس از آنکه نیروهای مردمی عصر روز گذشته حلقه محاصره را شکسته و خود را از محاصره طالبان آزاد کردند، حدود ۴۰ روستا در منطقه قرایی به دست شورشیان طالب افتاد.

رییس شورای ولایتی فاریاب گفته است: ” قرار اطلاعی که از مردم گرفتیم، طالبان بیشتر از ۳۰ حویلی را به آتش کشیدند و جنایات بشری را در منطقه به راه اندخته اند”.

به گفته وی؛ در رویداد دیروز ۹ تن از نیروهای مردمی کشته ، ۱۱ تن دیگر زخمی ، ۷ تن اسیر و ۱۰ نفرهم ناپدید شدند.

رییس شورای ولایتی این ولایت از عدم همکاری به موقع دولت در این منطقه انتقاد کرده و حکومت را به بی توجهی در قبال مردم متهم کرد.

در همین حال محمدرضا رضایی، سخنگوی لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است که نیروهای امنیتی در مجموع توان آن را دارند که هرگونه حملات دشمن را دفع و ترد نمایند.

به گفته وی؛ نیروهای امنیتی خط دفاعی انداخته اند و مانع پیشروی طالبان می شوند؛ از جانب دیگر نیروهای بیشتر دیگر از مرکز حرکت نموده اند و در مسیر راه قراردارند با رسیدن آنها، عملیات در مناطق نا امن فاریاب در برابر طالبان راه اندازی خواهد شد.

Author

About Author