طالبان خروج ۱۸ ماهه نیروهای خارجی را رد کردند

هرچند که گفته می شد بر اساس توافق میان نمایندگان امریکا و طالبان مسلح در قطر بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان در جریان ۱۸ ماه تاکید شده است؛ اما طالبان این موضوع را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شب گذشته جزئیات تازه ای از مذاکرات شش روزه زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان مسلح در قطر به نشر رسید که بر اساس آن گفته شد، بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان در جریان ۱۸ ماه توافق شده است.

اما حالا ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح در حساب توئیتر خود نگاشته است که «بعضی رسانه ها شائعه پخش کردند که گویا هیئت امارت اسلامی با جهت امریکایی بخاطر اخراج همه نیروهای آنها زمان هژده ماهه را تعیین نموده اند. این راپور حقیقت ندارد، مسئله هژده ماه اصلا مطرح نه شده است.»

وی گفته است که مذاکرات بعد از شش روز، عصر دیروز پایان یافت و در این مرحلهء مذاکرات، به اساس آجندای مقرره در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و دیگر مسائل مهم و مربوطه بحث و پیشرفت صورت گرفت.

مجاهد گفته است که به دلیل مهم بودن موضوعات، به بحث های زیادی نیاز دارد و فیصله صورت گرفت که در مورد بعضی مسائل لاینحل نشست های دیگری انجام شود.

بر اساس معلومات منبع، طرفین توافق کرده اند که مسائل مطرح شده در نشست های شش روزه را با رهبران خود شریک کرده و بعد از آن در مورد توافقات نظر نهایی بگیرند.

سخنگوی طالبان مسلح تاکید کرد که «موقف واضح امارت اسلامی در جریان گفتگوها این بود که تا موضوع خروج نیروهای خارجی از افغانستان حل نگردد، پیشرفت در بخش های دیگر امکان ندارد».

وی گزراش برخی رسانه ها در مورد آتش بس و توافق مذاکرات با دولت افغانستان را یک بار دیگر رد کرد.

قرار است تا زلمی خلیلزاد بعد از مذاکرات قطر به افغانستان آمده و نتایج آن را با رهبران کشور در میان بگذارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *