طالبان بیش از ۵۰ اسیر نیروی امنیتی را آزاد ساختند

بیش از ۵۰ تن از نیروهای امنیتی که به دنبال سقوط ولسوالی قوش تپه به دست طالبان اسیر شده بودند، از سوی این گروه رها شده و به شهر شبرغان برگشتند.

بابر ایشچی رئیس شورای ولایتی جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه میگوید که این افراد شب گذشته از سوی طالبان رها شده اند.

به گفته وی، شماری از نیروهای امنیتی در جنگ با طالبان در هنگام سقوط ولسوالی قوش تپه زخمی شده و سپس به دست طالبان اسیر گردیده بودند.

ایشچی اظهار داشت که این نیروها با پادرمیانی بزرگان قومی رها شده اند و برای تداوی به شفاخانه های شهر شبرغان و کابل انتقال داده شدند.

همچنان حفیظ الله ندرت عضو شورای ولایتی جوزجان می گوید، به تعداد ۴۳ تن از نیروهای اردوی ملی که نزد طالبان اسیر بودند روز گذشته به شهر شبرغان رسیدند.

وی می افزاید، شمار دیگری از سربازان پولیس ملی و پولیس محلی که از باشندگان محل بودند نیز رها شده اند؛ اما رئیس شورای ولایتی جوزجان می افزاید تا هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

طالبان نیز با نشر اعلامیه ای گفته است که ۴۲ تن از اسیران نیروهای امنیتی به وساطت و تضمین بزرگان قومی و تعهد اینکه دوباره به صفوف نیروهای امنیتی یکجا نمی شوند؛ آزاد شده اند.

به نقل از اعلامیه، این گروه در سقوط ولسوالی قوش تپه ۱۵۰ نظامی را اسیر کرده بودند.

ولسوالی قوش تپه، سه شب پیش پس از چند روز محاصره و حملات طالبان، به دست طالبان مسلح سقوط کرد و نیروهای امنیتی که به گفته منابع شمارشان به بیش از یکصد تن می رسید با تمامی تجهیزات نظامی به اسارت درآمدند.

اعضای شورای ولایتی جوزجان و باشندگان این ولایت بی توجهی حکومت را از دلایل عمده سقوط ولسوالی قوش تپه می دانند و هشدار می دهند در صورتی که طالبان از این ولسوالی رانده نشود؛ شهر شبرغان نیز با خطرات جدی روبرو خواهد شد.

ولسوالی قوش تپه در حالی بدست طالبان سقوط می کند که بیشتر از یکسال پیش ولسوالی خماب نیز بدست این گروه سقوط کرده بود و از آن زمان تا کنون عملیاتی برای بازپس گیری آن راه اندازی نشده است.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *