طالبان بازیگران اهداف بیگانه ها در کشور

حامدکرزی رئیس جمهوری کشور می گوید ماین گذاری و کشتار غیرنظامیان در کشور توسط طالبان خود بیانگر آن است که گروه طالبان از بازیگران اهداف بیگانه ها در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، رئیس جمهور کرزی در واکنش به ماین گذاری ها در مسیر رفت و آمد مردم و کشتار افراد ملکی بخصوص کودکان را یک جنایت نابخشودنی دانسته و گفته است که طالبان با ماین گذاری در راه های عامه و قتل مردم بی گناه ما به اثبات میرسانند که چگونه برای اهداف بیگانه ها علیه مردم و خاک افغانستان استعمال می شوند.

همچنین رئیس جمهور، ماین گذاری ها در ولایات هلمند و پکتیکا را که باعث کشته شدن شمار از کودکان معصوم گردید، به شدید ترین الفاظ محکوم کرد.

به اساس گزارشها صبح روز پنجشنبه هفته گذشته، ۴ کودک هنگام آوردن آب از کانالی در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند بر اثر انفجار ماین کشته شدند و از سویی در همین روز ۲ دانش آموز بر اثر انفجار ماین در منطقه مارزوک ولسوالی سر روضه ولایت پکتیکا کشته شده اند.

براساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده ها و اقارب این کودکان که بر اثر انفجار ماین های تروریستان و دشمنان افغانستان کشته شده اند، ابراز داشته و از بارگاه خداوند منان برای آنان صبر جمیل تمنا کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *