طالبان افغانستان در صدد پیوستن با گروه تروریستی داعش

یکی از فرماندهان نظامی تروریست ها و از هم پیمانان گروه طالبان افغانستان اعلام کرده است که آنان در صدد پیوستن به گروه تروریتسی داعش هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این فرمانده تروریست ها و هم پیمان با طالبان افغانستان به نام “میرویس” تاکید کرده که نیروهایش به جنگ با دولت افغانستان حتی پس از عقب نشینی نیروهای غربی از این کشور در اواخر سال ۲۰۱۴ ادامه خواهند داد.

 به نوشته سایت “بی بی سی” عربی، وی افزوده است اگر ثابت شود داعش به حق یک خلافت اسلامی است، جنگجویان ما به آن خواهند پیوست.

میرویس ادامه داد: داعش را می شناسیم و با برخی از افرادش ارتباط داریم، منتظر می مانیم تا داعش شروط خلافت اسلامی را کسب کند، در چنین صورتی سران ما به آن اعلام وفاداری خواهیم کرد.

براساس گزارشها میرویس از اعضای حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار است.

این فرمانده تروریست های مسلح هم پیمان با طالبان افغانستان گفته که  نزاع ما اصولاً با امریکایی ها بود و آنها را مجبور به فرار کردیم و به جنگ تا تشکیل کشور اسلامی ادامه خواهیم داد.

میر ویس در ادامه خاطرنشان کرده که عملیات ما امروز چریکی است و دولت کابل مانند دولت نجیب الله که پس از خروج نیروهای اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان در سال ۱۹۸۹ بر سرکار بود، ضعیف است. ما تلاش خود را روی عملیات انفجاری، ترور و کمین متمرکز کرده ایم.

وی گفته که دولت مرکزی افغانستان بجز مسیرهای هموار و مسطح، قدرت عملیات ندارد و فقط با تلاش بسیار می تواند وارد روستاها شوند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *