طائف ، محل تمرینات نظامیان فرانسه شد

مرکز فرماندهی منطقه نظامی طائف در عربستان شاهد تمرین مشترک نیروهای زمینی عربستان سعودی و فرانسه است.

نیروهای عربستان و فرانسه در این تمرین مشترک فعالیت خود را بر جنگ های کوهستانی متمرکز کردند.

سایت عربستانی “سبق” به نقل از “سلمان بن محسن الشهری” فرمانده مانور و فرمانده مرکز موسوم به “شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز” ویژه جنگ کوهستانی نوشت: آغاز تمرین “الریک ۱” بیانگر ارتباط محکم و دوستانه و همکاری سازنده بین عربستان و فرانسه در همه زمینه ها به ویژه در زمینه نظامی و در سایه حکومت ملک عبدالله و رئیس جمهور فرانسه است.

“مارسل” فرمانده گروه آموزشی فرانسه نیز در سخنانی از همکاری نظامی عربستان و کشورش تمجید کرد و گفت: روابط دو کشور در زمینه های نظامی از سالها پیش مستحکم است.

به نقل از آنتی وار – این مرکز از مراکز منحصر به فرد در جهان خواهد بود که آموزش ها و تاکتیک های خوبی برای جنگ های کوهستانی ارائه می کند؛ و آنچه که این تمرین را از تمرین های قبلی متمایز می کند، حضور نیروهای ویژه دو کشور است . این نیروها حرفه ای هستند و در عملیات کوهستانی صعب العبور و دشوار مهارت بسیاری دارند.

آغاز این تمرین نظامی درحالی اعلام می شود که به عقیده بسیاری از ناظران، مخالفت و کارشکنی فرانسه در جریان مذاکرات اخیر ایران و ۱+۵ در ژنو برای جلوگیری از ایجاد توافق بین طرفین، ریشه در روابط رو به گسترش فرانسه و عربستان دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *