ضعف و ناکامی اداره ی عالی مبارزه با فساد اداری

 اداره‌ی عالی مبارزه با فساد اداری برای از بین بردن و یا کاهش این پدیده ناکام است، علاوه براین به یک نهادی برای ترویج فساد اداری در کشور تبدیل گردیده است.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، “نی” حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان، اتحادیه‌ی ملی ژورنالیستان افغانستان و ائتلاف زنان افغانستان علیه فساد، خواستار رهایی عزیزالرحمان سخی زاده از کارمندان اداره‌ی عالی مبارزه با فساد است که به دلیل نوشتن مطلب در زندان به سر می‌برد.

این نهادها در پیوند به بازداشت عزیزالرحمان سخی زاده یکی از کارمندان اداره‌ی عالی مبارزه با فساد که پس از پخش نوشته و ارائه‌ی اسناد و مدارکی که به گفته ی وی نشان دهنده فساد گسترده‌ی اداری و مالی در اداره عالی مبارزه با فساد است در زندان بازداشت شد، می‌گویند: سخی زاده به دلیل عدم کتمان فساد گسترده در این اداره  زندانی شده است.

از سوی دیگر اتحادیه‌ی ملی ژورنالیستان افغانستان می‎گوید که از زمان بازداشت سخی زاده تا کنون چندین بار با نهاد‌های امنیتی و قضایی در تماس شده  ولی این نهادها گفته که این موضوع قضیه ی جرمی است نه رسانه‌یی.

در همین حال مسئولان در اداره‌ی عالی مبارزه با فساد اداری تاکید دارند که این قضیه جرمی بوده و آنان بر بنیاد قانون همایون سخی زاده را به لوی ثارنوالی معرفی کرده و اکنون وظیفه این نهاد است که در باره پرونده سخی زاده تصمیم بگیرد.

مستقیم جاوید رییس ائتلاف زنان افغانستان علیه فساد با انتقاد از بازداشت سخی زاده می‌گوید: وی با استناد به مدارک دقیق، دست به افشاگری زده و مقام‌های افغان باید از روند افشاگری فساد در ادارات پشتیبانی کنند.

گفتنه میشود که عزیزالرحمن سخی زاده، یک از کارکنان اداره‌ی عالی مبارزه با فساد، چندی پیش با نوشتن مقاله‌یی در پیوند با وجود فساد در “اداره عالی مبارزه با فساد” بازداشت شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *