ضرب الاجل ۲ هفته‌ای احزاب سیاسی به حکومت و نهار های برگزاری انتخابات

شماری از احزاب و جریان های سیاسی با تعیین مهلت ۲ هفته به حکومت و نهاد های مسوول برگزاری انتخابات هشدار داده اند که به خواست های آنها پاسخ مثبت دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از احزاب و جریان های سیاسی روز گذشته(۱۹اسد) در یک نشست در کابل، با تعیین مهلت ۲ هفته ای از حکومت و نهاد های مسوول برگزاری انتخاباتی خواستند  که اقدامات لازم را برای بایمتریک کردن ثبت نام رای دهندگان، تغییر نظام انتخاباتی و زمینه سازی برای نظارت احزاب و نهاد های مدنی از روند انتخابات تدابیر لازم را روز دست بگیرند.

این احزاب و جریان های سیاسی با نشر اعلامیه ای سه خواست عمده مبنی بر تغییر نظام انتخابات، بایمتریک کردن سیستم ثبت نام رای دهندگان و زمینه سازی برای نظارت احزاب و نهاد های مدنی از پروسه انتخابات، مطرح کرده اند و از سران حکومت و نهاد های مسوول برگزاری انتخابات خواسته اند که در مدت ۲ هفته برای عملی کردن این خواست ها اقدامات کنند.

از سوی هم آنان به حکومت هشدار داده اند که اگر به خواست آنان و شفافیت پروسه انتخابات در مهلت تعیین شده تدابیر اقدام نکند آنان گزنه های بعدی را روی دست خواهد گرفت.

این اجزاب و جریان های سیاسی پیش از این نیز خواستار تغییر نظام انتخابات، بایمتریک کردن ثبت نام رای دهندگان و نظارت احزاب و نهاد های مدنی از پروسه انتخابات شده بودند و در پیوند به این موضوع چندین بار با مسوولین کمیسیون انتخابات و رهبران حکومت نشست داشتند که بی نتیجه پایان یافت.

اما کمیسیون مستقل انتخابات روز چهارشنبه(۱۷ اسد) اعلام کرد بود که استفاده از سیستم بایمتریک برای ثبت نام رای دهندگان در انتخابات پارلمانی و شورای های ولسوالی ها غیر ممکن است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *