صنعتکاران خواهان لغو افزایش قیمت برق شدند

power_linesصنعتکاران کشور خواهان لغو تصمیم شرکت برشنا در مورد افزایش ۲۵درصدی قیمت برق صنعتی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صنعتکاران کشور امروز (۸جوزا) در نشست عمومی صنعتکاران کشور، تصمیم اخیر شرکت برشنا را ضربه ای بر صنعت کشور می دانند.

سخی احمد پیمان، رئیس انجمن صنایع افغانستان در این نشست اظهار داشت که در ۱۵ سال گذشته دستاوردهای قابل ملاحظه ای در صنایع کشور به دست آمده است و در بسیاری از بخش ها خودکفایی نیز حاصل شده است.

وی افزود که برخلاف تمام دستاوردها، دولت به خواست های منطقی و قابل اجرا که در توان حکومت بوده است، جواب مثبت ارائه نکرده و اقدامات در حمایت از صنعتکاران کم بوده است.

پیمان با بیان اینکه اقتصاد کشور یک اقتصاد مصنوعی است و برای گذر از این شرایط نیاز به حمایت صنایع به عنوان زیربنا است، متاسفانه بخش صنعت از سوی دولت به فراموشی سپرده شده است.

نامبرده افزود که در کنار عدم توجه به خواست های صنعت کاران، همیشه موانع و مشکلات بر این بخش اضافه می شود که نمونه تازه آن افزایش ۲۵درصدی قیمت برق صنایع است.

وی این اقدام و تصمیم برشنا را ضربه ای بر صنعت کشور دانسته و اظهار داشت :«عواملی به دنبال رکود صنایع در افغانستان هستند و حکومت باید از اعمال این افراد جلوگیری کند.»

پیمان تصریح کرد که در صورت رکود صنایع، افرادی که خواهان این امر بودند باید جوابگو باشند.

وی به مانند دیگر صنعتکاران خواهان تجدید نظر و لغو تصمیم اخیر برشنا شد.

در عین حال، فضل الهادی مسلم یار، رئیس مجلس سنا به صنعتکاران وعده داد تا این مشکل را از طریق کمیسیون های سنا رسیده گی کند.

به گفته وی، مجلس سنا به صورت همه جانبه از صنعتکاران حمایت میکند و خواهان تجدید نظر برشنا برای افزایش قیمت برق خواهد شد و این موضوع را روز چهارشنبه با حضور مسوولان برشنا و صنعتکاران بررسی خواهد کرد.

مسلم یار معتقد است که باید برای صنعتکاران و پیشرفت آنها سهولت ایجاد نشود، نه اینکه بر سر راه آنها موانع گذاشته شود.

شرکت برشنا با آغاز سال جدید خورشیدی بنا بر برخی دلایل از جمله نوسانات ارزش پول افغانی در برابر دالر، قیمت هرکیلووات برق مصرفی و صنعتی را با ۲۵درصد افزایش در اختیار مردم قرار داد.

گفتنی است که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار تن از اقشار مختلف در بیش از ۲۰۰۰ کارخانه تولیدی و صنعتی در سراسر کشور مصروف به کار هستند.

Author

About Author