صلاح الدین ربانی توافق هسته ای ایران را به جواد ظریف تبریک گفت

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با ارسال پیام توافق نهایی هسته ای ایران با کشورهای ۵+۱ را دکتر محمد جواد ظریف وزیر

ربانی1صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با ارسال پیام توافق نهایی هسته ای ایران با کشورهای ۵+۱ را دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه آن کشور تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران پس از ۱۸ ماه مذاکرات بر سر چگونگی هسته ای ایران با پنج کشور پر قدرت و اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز گذشته به توافق نهایی رسید.

در همین حال وزیر امور خارجه افغانستان ضمن استقبال از توافق انجام شده میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۵+۱ به دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه و ملت ایران تبریک گفت.

وزیر امورخارجه کشورمان ضمن استقبال از توافق به عمل آمده تاکید کرده است که جمهوری اسلامی افغانستان همواره از حل مسئله هستهای ایران از طریق مذاکره و گفتگو حمایت کرده و آنرا به نفع صلح، ثبات، همکاری و همگرایی منطقهای به ویژه در مبارزه با تروریسم و تهدیدات نو ظهور دیگر میداند.

به باور آقای ربانی با لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، باعث توسعه و گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری منطقهای به ویژه میان دو کشور با هم برادر و مسلمان خواهد شد و پیامد هایی مثبت را برای کشورهای منطقه از جمله افغانستان در پی خواهد داشت.

Author

About Author