صلاح الدین ربانی با جمعی از خبرنگاران پاکستانی دیدار کرد

وزیر امور خارجه افغانستان صلاح الدین ربانی امروز دوشنبه (۱۳قوس) در کابل با ١۴ تن از خبرنگاران سرشناس پاکستانى به همکاری نهاد فریدریک اِبیرت ستیفتُنگ که براى صلح و امنیتِ منطقه ی فعالیت می کند، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صلاح الدین ربانى وزیر امور خارجۀ جمهورى اسلامی افغانستان، گفت؛ از اینکه در میان شما خبرنگاران هستم احساس افتخار مى کنم و سفر خبرنگاران، از کشور پاکستان به جمهورى اسلامى افغانستان، و از افغانستان به جمهورى اسلامى پاکستان را دارای اهمیت زیاد دانست و آرزوى تکرار این چنین موارد را کرد و اظهار نمود، چون کار خبرنگاران بیان واقعیت هاست؛ سفر هاى جامعۀ خبر نگارى میان دو کشور، درک متقابل را بالا می برد و باعث نزدیکى روابط میان دو کشور می شود.

ربانی با یاد آورى از میزبانى خوب مردمِ پاکستان در دوران جهاد، گفت که « حالا هم حدودِ ٣ میلیون مهاجر از کشورِ ما در پاکستان به سر مى برند، و ما از مردم پاکستان سپاسگزاریم.»

وزیر امور خارجه، اظهار اُمیدواری کرد که پاکستان، افغانستان را برای رسیدن به صلح یاری کند؛ جلالتمآب ربانی گفت، براى مبارزۀ مؤثر با تروریزم در افغانستان، نیاز به همکاری تمامِ کشور هاست.

وزیر امور خارجه ى کشور در این دیدار تاکید کرد که جنگ راهِ حل نیست، و برای رسیدن به صلح ما به همکاری جمهوری اسلامی پاکستان نیاز داریم.

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *