صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان آغاز به کار کرد

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه جدید افغانستان امروز دوشنبه (۱۳ دلو) توسط داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت طی مراسمی به کارکنان این وزارت معرفی و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هشت تن از وزرای جدید کابینه و رییس عمومی امنیت ملی افغانستان، روز گذشته با حضور رییس جمهورغنی در ارگ ریاست جمهوری سوگند خوردند.

آقای ربانی پس از معرفی شدن به کارکنان وزارت امور خارجه گفت: به خاطر ایجاد ظرفیت تلاش می کند و بازنگری در اصول سیاست خارجی در اولویت‌های کاری‌اش خواهد بود.

صلاح الدین ربانی افزود که تعهد وی به عنوان وزیر خارجه به یک جریان سیاسی نه، بل در برابر کشور، مردم و دین خواهد بود و این روحیه را در وزارت خارجه تقویت خواهد کرد.

او خاطرنشان ساخت که به خاطر ایجاد یک سیاست خارجی ثابت بیشتر بالای اجماع ملی توجه خواهد کرد و ترکیب سیاست خارجی را نیز بر بنیاد پنج حلقه که رییس جمهور افغانستان در نظر گرفته‌است، با همکاری و مشورۀ ریاست جمهوری و نهادهای ملی در پنج‌سال آینده پیاده خواهد کرد.

وزیر خارجه افزود که در چارچوب یک اجماع منطقه‌یی در خصوص مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و اقدامات دوجانبه و چندجانبه با کشورهای منطقه سیاست خارجی را به پیش خواهد برد.

وی اضافه کرد که دیدگاه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی در مورد افغانستان نیاز به تغییر دارد و در زمینۀ افزایش روابط با جهان اسلام نیز به گونۀ هدفمند به پیش خواهد رفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *