صعود به مکان پنجم با طلاهای تکواندو

nnnnikk

کاروان ورزشی افغانستان،با درخشش ملی پوشان تکواندو، با یک رتبه صعود در مکان پنجم دوازدهمین دوره المپیک جنوب آسیا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دوازدهمین دوره مسابقات المپیک جنوب آسیا، با برگزاری مسابقات تکواندو در سه وزن اول مردان و زنان پیگیری شد.

کاروان ورزشی کشور که پیش از این درخشش چندانی نداشتند، در بخش تکواندو درخشش خیره کنندۀ داشتند.

در وزن منفی ۵۴ کیل گرام محسن رضایی در رقابت نخست با حساب ۱۳ بر ۱ تکواندوکار نیپالی را شکست داد، در دیدار دوم نیز حریفی از سریلانکا را با نتیجۀ ۲۳ بر ۱ مغلوب کرده به دیدار نهایی راه یافت.

رضایی در فاینل به مصاف حریفی از کشور میزبان (هند) رفت و در پایان با حساب ۱۵ بر ۱۲ به برتری رسیده و مدال طلا به دست آورد.

در وزن ۶۸ کیلوگرام نیز روح الله نیکپا (دارنده تنها مدال المپیکی کشور) در اولین دیدار حریفی از نیپال را با حساب ۱۳ بر ۶ مغلوب کرد، در دومین مسابقه به مصاف تکواندو کار هندی رفت که با حساب ۱۰ بر ۹ به پیروزی رسیده و راهی فاینل شد.

در دیدار نهایی نیز نیکپا خوش درخشیده و با حساب ۱۱ بر ۳ تکواندوکار پاکستانی را مغلوب کرده و گردن آویز طلا را به دست آورد.

رامش حسینی، تکواندو کار وزن منفی ۸۷ کیلوگرام کشوربا دو پیروزی در برابر حریفانی از پاکستان و بوتان، در فاینل با حساب ۱۱ بر ۱۰ مغلوب تکواندوکاری از هندی شده و به مدال نقره نائل آمد.

خدیجه رضایی تنها تکواندوکار زن کشور در روز اول مسابقات تکواندو، در وزن منفی ۴۶ کیلوگرام؛ در دیدار نخست با قبول شکست ۳ بر صفر در برابر حریفی از نیپال، از دور رقابتها کنار رفت.

به این ترتیب، افغانستان با کسب سه مدال طلا، ۴ نقره و ۱۱ برنز، بالاتر از تیم های نیپال، مالدیف و بوتان در مکان پنجم جدول هشت تیمی رقابت های المپیک جنوب آسیا قرار گرفت.

در ادامه این مسابقات، امروز (۲۵دلو) محمود حیدری، شریف مرادی و احمد ولی اکرمی، ملی پوشان خوب کشورمان در رشته تکواندو به مصاف حریفان شان خواهند رفت.

فردا نیز احمد بخشی در وزن منفی ۶۳ کیلوگرام و کفایت الله غیاثی در وزن منفی ۸۰ کیلوگرام به روی «شیاپ چانگ» خواهند رفت.

 

Author

About Author