صد دالر برای هر کودک مبارز در سوریه

محمدحسین، علا، ابویعقوب… نمونه هایی از هزاران کودکی هستند که در ولایت ادلب سرباز گروه های محیسنی شده و آنها را به جبهه های جنگ که مهم ترین آنها شهر حلب است فرستادند تا کشته شوند.

 پیگیری سری صوت ضبط شده گروه های مسلح از درگیری های کنونی در جنوب حلب مسئله را واضح تر میکند: بیشتر کودکان موجود در جبهه برای عملیات انتحاری آموزش دیده اند.

 حکایت سواستفاده از کودکان به سال اول جنگ سوریه برمیگردد. زمانیکه گروههای به اصطلاح “جهادی” روی کودکان تمرکز بیشتری کردند و از طریق مساجد و در مراکز “دعوت” آنها را جذب کرده و پایگاههای ویژه ای برای انان تاسیس کردند. سواستفاده از این نوع نیروی انسانی بین گروههای مسلح متداول شد ولی فقط درمورد داعش و جبهه النصره در رسانه های منعکس گشت.

گزارش های سواستفاده از کودکان با سرعت فزاینده ای بیشتر میشود و جهش بزرگی بعد از اینکه گروه های مسلح توانستند کنترل ادلب را یک سال و نیم پیش بدست بیاورند، داشت و پایگاه های بزرگ و زیادی مخصوص کودکان طی شش ماه ساخته شد.

عبدالله المحیسنی با بازی با احساسات کودکان و نفوذ به قلبهای پاکشان آنها را راهی جبهه های خشن جنگ و مرگ میکند و یکی از ارکان نقشه برنامه ی دوره ای سر زدن به قریه های ادلب جهت متقاعد کردن والدین برای فرستادن فرزندشان به جبهه است که بیشتر حول محور “فرزندت پس از مرگ تو را شفاعت میکند” میچرخد.

جنبش سربازی کودکان با عنوان “انفروا” از سال ۲۰۱۳ با تاسیس مرکز جهادی “دعوت کنندگان جهاد” توسط المحیسنی شروع شد و در ابتدای سال ۲۰۱۵ با پیوستن شمال حلب گسترش یافت. این جنبش شامل پخش شدن انواع پوستر و بروشور در سطح وسیع، سخنرانی های پرشور حماسی و تسهیلات مالی است. صد دالر برای هر کودک در اردوگاههای پناهندگی و فقر توانسته هزاران سرباز برای المحیسنی جهت جبران کمبود نیروی جنگی فراهم کند.

 در پایگاههای نظامی کودکان شستشوی مغزی داده میشوند. و برای استفاده از سلاح سبک و مسلسل تمرین میکنند.. به طوریکه کودکان قوی بنیه برای استفاده از مسلسلهای سنگین و ضدهوایی و برخی تمرینات عملیات انتحاری و آمادگی روحی برای جنگ و مرگ آموزش میبینند.

جبهه فتح شام (النصره سابق) بیشترین استفاده را از پایگاه های آموزش نظامی المحیسنی کرده به طوریکه بیش از دوسوم شرکت کنندگان در این پایگاه ها را در جبهه های خود به کشتن داده است. بخش دیگری از این کودکان در صفوف جبهه احرار الشام کشته شده اند با توجه به اینکه مربیان آنها بیشتر از جبهه النصره و احرار الشام هستند و بخش دیگری برای درگیری های آینده آماده میشوند.

به نقل از منابع مطلع تعداد گروه های مسلح در حمله به حلب ۲۱ گروه با بیش از ۳۰۰۰ سرباز است که تعداد قابل توجهی از آنان بین ۱۵ و ۲۲ سال سن دارند ولی منبع موثقی برای تعداد دقیق سربازان زیر ۱۸ سال تا کنون در دست نیست. ولی بیشتر کودکان زیر ۱۸ سال مبارز برای عملیات انتحاری و خط مقدم استفاده شده اند.

گروههای مسلح از ذات پاک و ساده کودکان برای فریب آنان و فرستادنشان به کام مرگ در عملیات انتحاری یا حملات دشوار استفاده میکنند. و این مسئله کودکان را برایشان مانند معدن طلا جلوه داده که علاوه بر شرکت در جبهه جنگ باعث میشود این طرز تفکر تا مدتها بین نسل های آینده باقی بماند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *