صدور ویزای پاکستان محدود شد

سفارت پاکستان در کابل گفته است که ویزای این کشور تا اطلاع بعدی تنها برای بیماران، کهنسالان، زنان و بازرگانان صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سفارت پاکستان امروز (۶اسد) اعلام کرده است که این تصمیم به دلیل فساد در خارج کنسولگری این سفارت اتخاذ شده است.

در همین رابطه نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله به رسانه ها گفته است که این اقدام بهانه ای برای بی نظمی در سفارت پاکستان است.

وی با تاکید بر اینکه سفارت پاکستان تصمیم ندارد تا مشکل موجود را حل کند، تصریح کرد که این سفارت به مانند دیگر سفارت ها باید در حل مشکلات داخلی اش اقدام کند.

بر اساس معلومات رحیمی، شماری از سفارت های دیگر هم روزانه ازدحام زیادی را شاهد هستند؛ اما هیچ وقت در توزیع ویزا محدودیت وضع نکردند.

سفارت پاکستان در حالی این اقدام را روی دست گرفته که پیش از این گزارش های زیادی از بی نظمی فراوان در سفارت و کنسولگری این کشور به نشر رسیده بود.

سال گذشته به دلیل اعتراض شماری از متقاضیان ویزا در کنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد نسبت به گرفتن پول زیاد برای صدور ویزا، این نهاد برای مدتی مسدود شده بود.

پاکستان از جمله کشورهایی است که روزانه شمار زیادی از شهروندان افغانستان برای تداوی، تجارت و دیدن فامیل شان به آن کشور سفر می کنند و سفارت و کنسولگری های آن در کشور از جمله مزدحم ترین اداره های دیپلوماتیک است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *