صدها افغان متهم به قاچاق موادمخدر در ایران

سفارت افغانستان در تهران با ارسال مکتوبی به وزارت امور مهاجرین کشور نوشته که صدها شهروند افغانستان در ایران به جرم قاچاق مواد مخدر مجرم شناخته شده و قراراست، آنها اعدام شوند.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه دراین  مکتوب آمده است که اخیرا، ۱۲ شهروند افغانستان در ارتباط با جرایم قاچاق مواد مخدر در ایران اعدام شده اند.

در حال حاضر، در زندان های ایران، حدود پنج هزار زندانی افغان به سر می برند و براساس اطلاعات  سفارت افغانستان در تهران، جرم بیش از صدها تن آنان قاچاق مواد مخدر تشخیص داده شده است.

در مکتوب آمده است که اخیرا، ۱۲ شهروند افغانستان در ارتباط با جرایم قاچاق مواد مخدر در ایران اعدام شده و هفت تن از اعدام شدگان از باشندگان هرات، سه تن از ولایت تخار، یک تن آنان از لغمان و یک نفر نیز از باشندگان ولایت نیمروز بودند.

حکم اعدام این شمار از افغان ها در زندان‌های کرج، تهران، اصفهان و زاهدان اجرا شده است.

سفارت افغانستان در تهران، از ادامه اعدام افغان ها اظهار نگرانی کرده و گفته است که با تمامی تلاش های انجام شده برای جلوگیری از سلسه اعدام ها، اما  این روند هنوز هم ادامه دارد.

با این حال، مقامات ایرانی گفته اند که در مورد قاچاق مواد مخدر حکم اعدام یا حبس ابد بر همگان، چه ایرانی و غیر ایرانی اجرا می‌شود.

در مکتوب سفارت افغانستان همچنان آمده است که ده شهروند افغانستان زمانیکه می خواستند از ترکیه به شکل غیرقانونی وارد ایران شوند، با مرزبانان این کشور “برخورد کردند  که دو تن انها کشته شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *