صدارت آلمان همچنان در اختیار «آنگلا مرکل»

نتایج انتخابات پارلمانی آلمان با پیروزی و تمدید دوره صدراعظمی «آنگلا مرکل» همراه بود که مورد استقبال شهروندان افغانستان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نتیجه انتخابات پارلمانی آلمان شب گذشته اعلام شد که بر اساس آن ائتلاف احزاب دموکرات مسیحی مرکل و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن وابسته به آنگلامرکل موفق به کسب ۳۳ درصد آرا شده و پیروز شدند.

احزاب سوسیال دمکرات با کسب ۲۰.۵ درصد و حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» با کسب ۱۲.۶ درصد آرا به عنوان احزاب دوم و سوم راهی پارلمان آلمان شدند.

همه احزابی که موفق به راهیابی به پارلمان شدند، احتمال ائتلاف با راست افراطی‌ها را رد می‌کنند.

به این ترتیب، آنگلامرکل برای چهارمین بار به عنوان صدراعظم آلمان تعیین شد.

استقبال مردم افغانستان از انتخاب مرکل

حضور دوباره آنگلامرکل در راس حکومت آلمان، با استقبال مردم افغانستان همراه بود.

مردم افغانستان به دلیل اینکه مرکل سیاستی نرم‌تر نسبت به دیگر رقبایش در مورد مهاجرین دارد، از این انتخاب استقبال کرده‌اند.

حکیم، یکتن از شهروندان کابل به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«خانم مرکل یک زن باتجربه در سیاست است و با پناهجویان هم رفتار بهتر دارد.»

به گفته وی، دیگر رقبای بانو مرکل، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای در قبال پناهجویان داشته و انتخاب آنها می‌توانست زنده‌گی پناهجویان را با مشکل روبرو سازد.

شمار دیگری از شهروندان کابل نیز نسبت به این انتخاب راضی‌تر به نظر رسیده و از آن استقبال کردند.

مجلس آلمان دست‌کم ۵۹۸ کرسی دارد که ۲۹۹ نماینده بطور مستقیم با رای مردم و ۲۹۹ نماینده هم پس از مشخص شدن سهمیه احزاب انتخاب می‌شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *