شیعه کشی در پاکستان آزاد اعلام شد

نواز شریف دستور داد که حکم اعدام تروریست های دستگیر شده “شیعه کش” تا اطلاع ثانوی متوقف گردد.

 به گزارش خبرگزاری خاورماینه، سالهاست که پاکستان در حال جنگ با تروریست هایی تحت عناوینی چون”القاعده”، “جنگهوی”، “طالبان” و … است، در این درگیری ها بسیاری از مردم بی‎گناه این کشور هدف گلوله ها و خمپاره ها قرار می‎گیرند که در این بین، شیعیان هدف اصلی چنین گروه های تروریستی هستند.

بیش از ۴۵۰ نفر از اعضای این گروه های تکفیری دستگیر شده و در زندان ها به سر می‏برند و منتظر حکم اعدام خود شده‏اند.

طالبان روز سه‏شنبه ۲۲ اسد ماه به دولت پاکستان هشدار داد که از اعدام اعضای گروه شیعه کش صرف ‌نظر کند در غیر این ‌صورت این اقدام پیامدهای ناگواری برای مقامات اسلام‌آباد خواهد داشت.

دولت پاکستان فردای آن روز یعنی چهار‏شنبه ۲۳ اسد ماه در پاسخ به هشدار گروه تروریستی طالبان مبنی بر عدم اجرای حکم اعدام در مورد اعضای این گروه، اعلام کرد که اولین گروه از تروریست‌های محکوم به مرگ، هفته آینده اعدام می‌شوند.

برای محکم کاری و ابراز شجاعت دولت پاکستان در پایبندی به مسایل امنیتی کشور، «چودری نثار علی خان»وزیر این کشور، نیز در واکنش به این هشدار اعلام کرد: دولت جدید مصمم به اجرای این قانون است.

اما خبرها حاکی از آن است که شیعیان هنوز مظلومند

سخنگوی دولت پاکستان در سخنانی اظهار داشت که «نواز شریف» نخست‌وزیر این کشور در اقدامی عجیب، دستور داد: حکم اعدام تروریست های دستگیر شده تا اطلاع ثانوی متوقف گردد.

این درحالی است که قرار بود دو تن از اعضای گروهک تکفیری و شیعه کش “جنگهوی” در اواخر همین هفته ـ چهارشنبه یا پنجشنبه ـ طناب دار را به گردن خود ببینند.

آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان با ارسال نامه‌ای به نواز شریف از وی خواسته است تا موضوع اجرای مجازات اعدام برای صدها تن از محکومان این کشور را بار دیگر مورد بررسی قرار دهد.

چنین اقداماتی معنایی جز آزادی تروریست ها و تاکید بر ادامه کشتار ها ندارد، نواز شریف با این کار، داغ دلهای شیعیان پاکستان را تازه کرد، داغ مادرانی که جنازه جوانان خود را به آغوش کشیدند و دلیل بریدن نفس عزیزانشان را “شیعه” بودن اعلام کردند.

این کار شنیع نواز شریف فقط اعلام یک جمله است، آن هم این که از امروز به بعد “شیعه کشی” آزاد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *