شیر محمد عرب ترور شد

شیر محمد عرب فرمانده ارشد جنبش ملی اسلامی به رهبری جنرال «عبدالرشید دوستم » معاون اول رییس جمهوری کشور در ولایت بلخ ترور شد.

Balkh_1شیر محمد عرب فرمانده ارشد جنبش ملی اسلامی به رهبری جنرال «عبدالرشید دوستم » معاون اول رییس جمهوری کشور در ولایت بلخ ترور شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، که شیرمحمدعرب که در اصل نیز عرب تبار و یکی از فرماندهان مشهور جنبش ملی اسلامی بود، شب گذشته از سوی افراد مسلح ناشناس ترور شد.

براساس این گزارش شیر عرب در منطقه «سید آباد» شهر مزار شریف توسط فردی که بر ترک موتورسایکل سوار بود، کشته شد. مهاجمان مسلح بلافاصله پس از شلیک به این فرمانده جنبش ملی اسلامی، موفق به فرار از منطقه شدند.

شیر محمدعرب در سال ۱۳۷۷ در شمال افغانستان زمانی که گروه طالبان به ولایت بلخ حمله کرد متهم به تبانی با طالبان و باعث سقوط شهر مزار شریف شد. در آن واقعه هزاران نفر از شهروندان مزار شریف کشته شدند.

وی یکی از قدرتمند ترین فرماندهان تحت امر جنرال عبدالرشید دوستم معاون فعلی رییس جمهوری دولت وحدت ملی و رهبر جنبش ملی اسلامی در زمان جنگ های داخلی کشور بود.

تاکنون شخص و یا گروهی مسوولیت این ترور را بر عهده نگرفته است و مقامات دولتی و جنرال دوستم نیز در این رابطه اظهار نظری نکرده اند.

Author

About Author