شکسته شدن ابهت عثمانی توسط اردوغان

کرملین: پوتین حاضر به تماس با اردوغان نیستدر پی سرنگونی هواپیمای روسی توسط ترکیه، فرانسوا اولاند اخیرا به منظور تلطیف بحران سیاسی به وجود آمده بین ترکیه و روسیه عازم مسکو شده بود و ضمن دیدار و گفتگو با ولادیمیر پوتین از وی برای سفر به فرانسه دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری روسی”realnienovosti” پوتین با پذیرفتن دعوت همتای فرانسوی خود، برای شرکت در اجلاس اقلیم به فرانسه سفر کرد و با میانجیگری اولاند دیدار محرمانه ای نیز با رجب طیب اردوغان داشته است.

بر اساس این گزارش، یک منبع آگاه از این نشست در صفحه فیس بوک خود نوشت: اردوغان در این دیدار از پوتین عذرخواهی کرده و از پوتین خواسته است تا به واکنش های خود پایان دهد و جسارت ترکیه را ببخشد اما پوتین با تندی گفته است وقتی به جای تماس با من، با ناتو تماس میگیری نباید انتظار بخشش داشته باشی!

این منبع در ادامه به نقل از پوتین خطاب به اردوغان می افزاید: آیا فکر می کنی آنها در این شرایط از شما حمایت خواهند کرد؟ خطا کردید و باید تاوان آن را پس بدهید.

پوتین در ادامه با تندی خطاب به اردوغان می گوید که ترکیه در بازی قدرت ها مهره ای بی ارزش است و با ناراحتی جلسه ملاقات را ترک می کند.

Author

About Author