شکایت شهروندان تالقان از افزایش صرفیه برق

0B226820-B4E8-4F71-A439-EA1FB7F1065A_cx0_cy2_cw0_w987_r1_s_r1شماری از شهروندان تالقان مرکز ولایت تخار از افزایش قیمت صرفیه برق شکایت داشته و در یک نشست اعتراضی از حکومت مرکزی خواستار حل این مشکل شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خال مراد از بزرگان قومی در تالقان می گوید: اکثر شهریان تالقان بی بضاعت اند و توان پرداخت صرفیه بلند برق را ندارند.

وی از رئیس برشنا شرکت در ولایت تخار خواست که در این مورد تجدید نظر کند.

وی می گوید: “صرفیه برق از ۴.۵ افغانی به ۵ افغانی و از آن به ۶.۲۵ افغانی رسیده است، مسوولان ریاست برشنا مشکلات مردم را در نظر نمی گیرند، کسی توان پرداخت پول صرفیه برق را ندارند.”

از سوی دگیر قاری خال محمد یکی دیگر از اعتراض کننده ها می گوید که در گذشته در هر دوماه پول صرفیه برقش ۱۵۰۰ افغانی می شده است؛ اما حالا این رقم به ۲۰۵۰ افغانی رسیده است.

وی می گوید اگر به این مشکل رسیده گی صورت نه گیرد، دست به اعتراضات گسترده مدنی خواهد زد.

خال محمد می گوید: “در گذشته پول صرفیه برقم ۱۵۰۰ صد افغانی میشد اما حالا دو برابر افزایش یافته است، هیچ کس توان پرداخت آنرا ندارد، حکومت باید در این مورد توجه جدی کند تا مشکلاتی تخاریان حل شود.”

در همین حال حاجی محمد مومند رییس برشنا شرکت تخار می گوید که قیمت صرفیه برق تجارتی در تمام ولایات، به اساس فیصله شورای وزیران، ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مومند شکایت شهریان تالقان را می پذیرد؛ اما می گوید که این مشکل را با مسوولین مرکزی برشنا شرکت در میان می گذارد تا راه حل برایش جستجو کنند.

وی می گوید: ” به اساس فیصله شورای وزیران قیمت صرفیه برق ۲۵ درصد افزایش یافته است، در حال حاضر برای خانواده ها یک کیلووات برق وارداتی به قیمت ۶.۲۵، برای اماکن تجارتی ۱۶.۸۸ و برای شرکت های صنعتی ۷.۲۵ افغانی توزیع می شود، ما نمی توانیم که قیمت آن را کم یا زیاد کنیم.”

به اساس آمار اداره برشنا شرکت، این اداره در تخار بیش از صدهزار شغل ایجاد کرده و مشترکین شان نیز از ۳ هزار به بیش از ۲۰ هزار رسیده است.

Author

About Author