شورشیان در مکان امن شان در پاکستان نیز در امان نیستند

وزارت امور داخله کشته شدن ملااختر منصور را شکست مطلق برای شورشیان طالب می داند و تاکید می کند رهبران شورشیان حتی در پاکستان نیز در امان نیستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله امروز در نشست خبری در کابل اظهار داشت که کشته شدن ملامنصور تاثیرات منفی زیادی بر روحیه جنگی شورشیان می گذارد.

صدیقی اظهار داشت که کشته شدن ملامنصور در امریکا ضمن اینکه تعهد کشورهای کمک کننده به افغانستان در راه مبارزه با تروریزم را ثابت می سازد این موضوع را نیز برجسته می سازد که رهبران شورشیان حتی در پاکستان نیز مورد هدف قرار خواهند گرفت.

وی گفت که رهبر شورشیان هیچ وقت به پیام های صلح جواب مثبت نداد و در ریختن خون مردم کشور دریغ نکرد و حالا کشته شدن وی فرصت مناسب برای پیوستن شورشیان به گفتگوهای صلح است.

150526110050_sediq_sediqi_640x360_bbc_nocredit

بر اساس معلومات صدیقی، ملامنصور زمانی هدف قرار گرفت که به سمت جلسات شورشیان در شورای کویته روان بود و کشته شدن وی تلاش برای برقراری صلح در افغانستان است.

سخنگوی وزارت امور داخله افزود که کشته شدن ملامنصور شکست مطلق شورشیان در نبرد با نیروهای امنیتی است و پیروزی در جنگ متعلق به نیروهای امنیتی است.

در عین حال، صدیقی با اشاره به عملیات شفق اظهار داشت که از ابتدای این عملیات تا حال ۷۱۱ عملیات محاربوی انجام شده که در نتیجه آن، در حدود ۱۱۶۷ شورشی کشته، ۴۶۵ تن زخمی و ۱۵۴ شورشی نیز بازداشت شده است.

بر اساس گفته های وی، در عملیات شفق ۱۶۸ میل کلاشینکوف، مقداری مهمات و جنگ افزار از جمله پیکا و راکت انداز و ۱۶۲ عراده واسطه نقلیه به دست نیروهای امنیتی افتاده و ۱۵۰ حلقه ماین نیز خنثی شده است.

با این حال، سخنگوی وزارت امور داخله اظهار داشت که نیروهای امنیتی تدابیر جدی برای مقابله با هرگونه اقدام شورشیان بعد از مرگ رهبرشان هستند.

این در حالی است که بر اساس معلومات وزارت های دفاع ملی و امور داخله، جنگ در بخشهایی از نیم کشور درگیری و عملیات جریان دارد.

Author

About Author