شورای ولایتی ننگرهار، نهادهای امنیتی را به بی کفایتی متهم کرد

ولایت ننگرهار، به ویژه شهر جلال آباد مرکز این ولایت، در روزهای اخیر شاهد ناامنی های بی سابقه بوده است و در جریان سه روز گذشته، چهار رویداد انفجار را تجربه کرده است.

در نتیجه این انفجارها که دو مورد آن، موترهای رنجر پولیس را هدف قرار داد، ۵ تن به شمول دو پولیس جان باخته و نزدیک به ۲۰ تن دیگر زخمی شده است.

وضعیت فعلی، باشنده گان ولایت ننگرهار و شهر جلال آباد را نگران ساخته و خواهان رسیده گی جدی مقام های امنیتی به وضع موجود هستند.

به گفته آنها، در چند روز گذشته در شهر جلال آباد حادثات زیادی رخ داده که مردم را نگران ساخته است.

باشنده گان جلال آباد می گویند «در روزهای اخیر ترور، اختطاف و انفجار در شهر جلال آباد زیاد شده است.»

ناصرخان شیرزی، نویسنده و فعال مدنی به خبرگزاری خاورمیانه گفت: «در شهر جلال آباد حوادث اخیر مردم را یک بار دیگر نگران کرده است».

به گفته وی، دلیل این ناامنی ها، پر رنگ شدن بحث پروسه صلح افغانستان و طرح حکومت موقت در افغانستان است.

این نویسنده از مسوولان میخواهد که به وضعیت امنیتی ننگرهار توجه جدی داشته باشند.

اما شورای ولایتی ننگرهار، مسوولان امنیتی و محلی ننگرهار را در تامین امنیت به بی کفایتی متهم می کند.

محمد اجمل عمر، عضو شورای ولایتی ننگرهار می گویند که مقام های امنیتی و محلی ننگرهار بی کفایت بوده و در امر تامین امنیت هیچ اقدام عملی روی دست نگرفته اند.

وی به خاورمیانه گفت: «مسوولان امنیتی در گپ یک قسم و در عمل دیگه قسم هستند، در فساد مصروف استند که دشمن از این حالات استفاده می کند، در این شرایط که مسوولان حفاظت خود را کرده نمیتواند؛ امنیت مردم را چی قسم می گیرند؟»

در عین حال، مقام های محلی ننگرهار ضمن تائید افزایش ناامنی، می گویند که دشمن بعد از شکست در میدان نبرد، به انفجار ماین های کنار جاده و یا مقناطیسی روی آورده است.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به خبرگزاری خاورمیانه گفت: «دشمن در ننگرهار با ناکامی روبرو شده، توانایی جنگ رودررو را ندارد، میخواهد به این قسم جنگ تبلیغاتی خود را ادامه بدهد».

وی اظهار داشت که تدابیر جدی برای تامین امنیت ننگرهار به ویژه شهر جلال آباد روی دست گرفته شده است.

ولایت ننگرهار یکی از ولایت های مهم و هم مرز با پاکستان است که به دلیل موقعیت استراتیژیک آن مورد توجه مخالفین دولت از جمله طالبان مسلح و گروه تروریستی داعش قرار دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *