شورای ولایتی بغلان خواهان برکناری فرمانده پولیس این ولایت شد

اعضای شورای ولایتی بغلان، فرمانده پولیس این ولایت را به بی کفایتی وسهل انگاری در اجرای وظیفه متهم کرده و خواهان برکناری وی از سمتش شدند.

به گفته آنها، نورحبیب گلبهاری فرمانده پولیس بغلان بجای اینکه به وظایفش رسیده گی نماید، «مصروف شب نشینی های نا مشروع» در مقر فرماندهی پولیس است.

این مقام بلند پایه امنیتی بغلان در حالی از سوی اعضای شورای ولایتی به بی کفایتی و سهل انگاری متهم می شود که برعلاوه سقوط چندین پوسته امنیتی در بخش های این ولایت، از هفت روز بدینسو ۱۲۰ تن از سربازان در قرغان تپه شهر پلخمری تحت محاصره طالبان مسلح قرار دارند.

مولوی عبدالولی راجی عضو شورای ولایتی بغلان با وارد کردن این اتهامات بر فرمانده پولیس بغلان خواهان رسیده گی به وضعیت بحرانی و شکنندهء این ولایت از سوی مقام های بلندپایه حکومت مرکزی است.

وی می گوید :«سربازن تحت محاصره تپهء قرغان در وضعیت بدی قرار دارند، مردم پلخمری در سراسیمه گی کامل بسر می برند؛ اما قوماندان امنیه با جمعی از دوستانش مصروف شب نشینی های نا مشروع در مقر فرماندهی پولیس است و اوامر او از سوی افراد تحت امرش اطاعت نمی شود.»

راجی از موجودیت فساد در اداره پولیس بغلان سخن می زند و می افزاید که در سقوط و به آتش کشیده شدن پایگاه های امنیتی بدست طالبان مسلح، موضوع فساد مالی مطرح است.

این عضو شورای ولایتی افزود :«اینها (فرمانده پولیس بغلان) مصروف پر کردن جیب های خود هستند، من در جریان هستم یک بیس و یا سنگر که سقوط می کند، بخاطر ترمیم دوباره اش مبلغ بیست لک (دو میلیون) افغانی از دولت پول می گیرند، این موضوع به یک تجارت مبدل شده است.»

همچنین فیروزالدین ایماق یک عضو شورای ولایتی بغلان، آمدن وزیر امور داخله به این ولایت را بی نتیجه خوانده و حضور و رفتن این مقام بلند پایه نظامی را باعث تضعیف روحیه نیروهای امنیتی می داند.

به گفته وی، حتی در زمان حضور وزیر داخله در ولایت بغلان، چندین پوسته امنیتی به دست طالبان مسلح سقوط کرد.

ایماق افزود که بی نتیجه ماندن جنگ و عملیات های نظامی در از بین بردن طالبان مسلح؛ بی برنامه گی مقام های امنیتی و عدم هماهنگی میان نظامیان کشور را ثابت می سازد.

اما پولیس بغلان این ادعای اعضای شورای ولایتی را رد می کند.

احمد جاوید بشارت، سخنگوی فرماندهی پولیس بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«فرمانده پولیس بغلان همه روزه در صحنه جنگ حضور دارد و تلاش می کند تا این وضعیت را مهار نماید.»

به گفته وی، فرمانده پولیس همیشه در خط مقدم جنگ حضور دارد و هیچگاه در وظیفه سهل انگاری نکرده و همیشه تلاش می کند طالبان را نابود سازد.

با این حال، اعضای شورای ولایتی بغلان هشدار می دهند که اگر به زودترین فرصت وضعیت امنیتی این ولایت کنترول نشود و سربازان تحت محاصره نجات نیابند، امکان آن می رود که شهر پلخمری نیز به سرنوشت کندز روبرو شود.

این در حالی است که در حدود ۱۲۰ سرباز پولیس از یک هفته به این سو در محاصره طالبان مسلح در منطقه قرغان تپه قرار دارند و امروز (۱۸میزان) نیز طالبان مسلح یک هلیکوپتر اردوی ملی را در این منطقه سقوط دادند.

Author

About Author

1 thought on “شورای ولایتی بغلان خواهان برکناری فرمانده پولیس این ولایت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *