شورای علمای شیعه افغانستان: فلسطین درد ناسور بر پیکر جهان اسلام است

شورای علمای شیعه افغانستان با بیان این که فلسطین درد ناسور بر پیکر جهان اسلام است، از سران کشورهای اسلامی خواست تا ضمن عدم سازش از معامله ننگین قرن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای در آستانه روز جهانی قدس اظهار داشت: «اگرچه تمام جهان اسلام از جمله افغانستان غرق در خون است؛ اما موضوع فلسطین و قدس شریف درد ناسور قدیمی است بر پیکر جهان اسلام که اگر به موقع درمان می ‌شد شاید امروز این روزگار خونین و تلخ را نمی‌ داشتیم».

متن بیانیه ی شورای علمای شیعه افغانستان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عن النبی (ص): «من سمع منادیاً ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم؛ هرکس فریاد کسی را بشنود که از مسلمانان مددخواهی می کند و پاسخش ندهد و به یاری اش نشتابد، مسلمان نیست».

اگر چه که امروزه جهان اسلام در کل در لجه خون غرق است؛ از جمله افغانستان عزیز وطن ابایی ما که هر روز و حتی هر ساعت درگیر مصیبت و فاجعه خونین جدیدی است و ما روزمره به صورت مستقیم با آن درگیریم؛ اما موضوع فلسطین و قدس شریف درد ناسور قدیمی است بر پیکر جهان اسلام که اگر به موقع درمان می شد، شاید امروز این روزگار خونین و تلخ را نمیداشتیم.

موضوع قدس و فلسطین برای ما، هم موضوع اعتقادی است و هم موضوع انسانی و هم مایه وحدت و اخوت اسلامی. قدس شریف که قبله اول مسلمانان است؛ همچنان در اشغال رژیم غاصب اسرائیل است و هر روز در جهت یهودی سازی آن تلاش می شود.

ملت مسلمان فلسطین بیش از هفتاد سال است که در بند و محاصره هستند؛ یا در اردوگاهها یا در زندان ها یا در درون قطعات تجزیه شده سرزمین ابایی شان. سرزمین های شان هر روز بیشتر و بیشتر اشغال می گردد؛ خانه های شان با بلدوزر بر سرشان خراب می گردد و هیچ کس در این سرزمین امنیت ندارد؛ نه زن نه مرد نه پیر نه طفل شیر خوار.

اینها در اثر محاصره ظالمانه از تمام مواد حیاتی چون غذا، دارو، آب و برق محروم اند.

بر خلاف تمام قطعنامه‌ های سازمان ملل، شهرک سازی و همچنان الحاق بیشتر سرزمین ها با حمایت قدرت های بزرگ، ادامه دارد؛ زمینه ی بازگشت میلیون ها آواره ی نیم قرنه فراهم نشده؛ استقلال و حق خود ارادیت فلسطینی ها از ایشان سلب شده است.

در چنین شرایطی سکوت در برابر مظلومیت یک ملت مسلمان در بند و اسیر با تمام مبانی دینی و معیارهای انسانی غیر قابل قبول است؛ و لذا شورای علمای شیعه افغانستان؛ اولا از تمام ملل مسلمان و وجدان های آزاده عالم می خواهد که یک پارچه و متحدانه در دفاع از حقوق قانونی مردم مظلوم فلسطین حساس باشند و سعی و تلاش نمایند.

دوم، از سازمان ملل متحد میخواهیم که در جهت تحقق اعلامیه ها و قطعنامه های خود در رابطه با استیفای حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین جدی بوده، مسئولانه عمل نماید.

سوم، از سران کشورهای اسلامی می خواهیم که از «عادی سازی روابط» با رژیم صهیونیستی بپرهیزند و جلوی «معامله ننگین قرن» را بگیرند.

چهارم، از سازمان های حقوق بشری می خواهیم که در برابر «جنایات ضد بشری اسرائیل آرام و ساکت نمانند».

پنجم، از تمام ملل مسلمان عالم، مخصوصا ملت نجیب و بصیر افغانستان که امروزه بیش از هر زمان دیگر درد و رنج مردم مسلمان فلسطین را درک می نمایند، میخواهیم، در شرایط فعلی که بخاطر پدیده پلید کرونا امکان تجمعات وجود ندارد، از هر طریق دیگر فریاد خویش را به دفاع از حقوق حقه ملت مسلمان و برادر خویش بلند کنند تا هم وجیبه دینی خود را ادا نمایند و هم مسوولیت انسانی خویش را‌.

و السلام

شورای علمای شیعه افغانستان

۳۱/۲/۱۳۹۹

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *