شورای عالی صلح، آدرس دقیق ملابرادر را می خواهد

مقام های ارشد استخباراتی پاکستان می گویند که ملا برادر پس از رهایی در یک محل امن در نظارت حکومت اسلام آباد نگهداری میشود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مقام ها پس از رهایی فرد شماره دوم طالبان از زندان های پاکستان گفته اند که ملا برادر صبح روز یکشنبه توسط یک هلیکوپتر از پشاور به کراچی انتقال یافته و به حکومت افغانستان تسلیم داده نخواهد شد.

مقام های ارشد استخباراتی پاکستان که از آنها نام برده نشده است؛ به خبرگزاری رویترز گفته اند که این فرمانده طالبان خلاف انتظار حکومت افغانستان، در یک محل امن در کراچی نگهداری خواهد شد.

با باور این مقام ها، تصمیم در مورد آینده ملا برادر از سوی امریکا، پاکستان و افغانستان گرفته خواهد شد.

همزمان با این حکومت افغانستان این اقدام پاکستان را تلاشی برای استفاده ابزاری و بهره برداری سیاسی از ملا برادر، در پروسه صلح افغانستان میدانند.

شورای عالی صلح کشور با نگرانی از این اقدام پاکستان، بر روشن شدن آدرس بود و باش این فرمانده طالبان و زمینه سازی برای مذاکرات مستقیم با وی تاکید میکند.

شهزاده شاهد، سخنگوی شورای عالی صلح به خاورمیانه گفت که این شورا تلاش دارد تا با تماس های مکرر، زمینه مذاکره با وی را فراهم کند.

به باور وی، رهایی ملا برادر در روند صلح تاثیرگذار بوده و شورای عالی صلح و حکومت افغانستان نیز از پاکستان می خواهد تا از وی آدرس دقیق داده شود.

شاهد در این رابطه معلومات بیشتر ارائه نکرد.

از سویی هم، سید حسین عالمی بلخی، نماینده مردم کابل در مجلس می گوید که اگر پاکستان به راستی ملابرادر را رها کرده و در کارکردش صادق است، باید او را آزاد بگذارد تا خودش تصمیم بگیرد که در کجا باشد.

به باور وی، زمانی تاثیرگذاری ملابرادر در روند صلح مشخص می شود که او آماده گی و کارکردهایش را نشان دهد و به صورت آزادنه زنده گی کند.

با گذشت بیش از یک ماه از بسته شدن دفتر طالبان در قطر و تلاش ها برای ایجاد این دفتر در عربستان سعودی و یا ترکیه، برخی از مقام های پاکستانی گفته اند که طالبان علاقه مند به گشایش دفتر جدید نیستند؛ در حالیکه تاکنون طالبان رسمی شان از موقف شان در این زمینه چیزی نگفته اند.

این همه در حالیست که نشست علمای جهان اسلام به هدف جستجوی راه های تامین صلح در افغانستان، امروز (سه شنبه) در کابل برگزار شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *