شورای امنیت خواهان تضمین انتقال کمک های فوری به سوریه شد

476909_900شورای امنیت خواهان تضمین انتقال فوری کمک ها به مناطق محاصره شده سوریه شد.

به گزارش خاورمیانه، به نقل از سایت شبکه الجزیره، کیونگ فا کونگ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت تاکید کرد: هیچ دلیل یا توضیح عقلانی یا توجیهی برای ممانعت از ورود کمک‌ها به مردم نیازمند نیست.

این مسئول امور انسانی سازمان ملل افزود: در حال حاضر قوانین بین‌المللی نقض شده و باید فورا این مساله متوقف شود.

وی خواستار فراهم کردن شرایط ورود کارمندان امور انسانی برای کمک رسانی به نیازمندان بدون هیچ مانع و پیش شرطی شد.

این مسئول بین‌المللی خاطرنشان کرد که اوضاع شهرک مضایا عادی نیست و حدود ۴۰۰ هزار شهروند سوری تحت محاصره گروه‌ی مخالف و دولتی هستند.

او ادامه داد:‌ تمامی گروه‌های درگیر در سوریه مسئول محاصره و رنج غیرنظامیان هستند و باید فورا کمک‌ها به مناطق محاصره شده برسد. شهرک مضایا وجدان جهان را بیدار کرده و این محاصره باعث شده مردم از کمک‌های اساسی بی‌بهره باشند.

فرانسوا دلاتر، سفیر فرانسه نیز لغو فوری تمامی محاصره‌ها و فراهم کردن شرایط فعالیت کارمندان امور انسانی و رسیدن آنها به مناطق نیازمند شد.

پیتر ویلسون، معاون نماینده انگلیس در شورای امنیت نیز گفت: باید کمک‌ها به مناطق محاصره شده برسد و اوضاع مضایا تنها بخش علنی شده یک مساله پنهان است.

جرار فان بوهمن، سفیر نیوزیلند نیز تاکید کرد: نباید از غیرنظامیان همانند تفنگ استفاده شود.

او از دولت سوریه خواست تا هرچه سریعتر مجوز انتقال بیماران را برای دریافت کمک‌های پزشکی بدهد.

سفیر نیوزیلند در عین حال پیشنهاد کرد که سازمان ملل امکان کمک انسانی را بررسی می‌کند چرا که اوضاع را بسیار خطرناک دانسته و باید تمامی کمک‌های لازم به شهرک مضایا ارائه شود.

Author

About Author