شوراهای اسلامی یمن: آمریکا باید فوری نیروهایش را از یمن خارج کند

5873aab5-df1e-4ed6-9a1b-d190bde83835شوراهای اسلامی یمن متشکل از زیدیه، صوفیه و شافعی با صدور بیانیه ای خواستار خروج فوری نیروهای امریکایی از خاک این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از شبکه خبری المسیره، شوراهای سه گانه در این بیانیه تاکید کردند: آنچه شهید حسین بدر الدین الحوثی ۱۴ سال قبل درباره حضور نیروهای شیطان بزرگ آمریکا در یمن هشدار داده بود  امروز در قالب تجاوز زمینی، هوایی و دریایی آنها به یمن متجلی شده است.

این بیانیه افزود: وقتی نمایندگان محلی ومنطقه ای آمریکا در تجاوز به یمن و مردم آن شکست خوردند٬ این بار خود آمریکا به عنوان دشمن اصلی وارد عمل شده است.

شوراهای سه گانه در این بیانیه تاکید کردند: این ٬ نمایش مسخره ای است که آمریکایی ها از تروریست های تکفیری القاعده می خواهند المکلا وابین را ترک کنند٬ آنها هم طی یک شبانه روز بدون حتی یک کشته آنجا را ترک می کنند.

این بیانیه با طرح پرسشی ادامه داد اگرآنها ادعا می کنند این مناطق را آزاد کردند٬ پس لشکر کشی نیروهای آمریکایی برای چیست ؟ به چه دلیل ناوگان آمریکایی وارد خلیج عدن شد؟ نیروهای مارینز آمریکا در پایگاه های العند ، المکلا ومأرب چه می کنند؟

این بیانیه افزود: حضور نیروهای اماراتی و آمریکایی در یمن پس از تجاوز ۴۰۰ روزه عربستان به این کشو ٬ وحشیانه ترین نوع تجاوز واشغالگری در طول تاریخ است که منجر به ویرانی یمن ٬ کشتار زنان، کودکان ومردان وبازگشت نظام قیمومیت به مردم آزاده یمن شد.

این بیانیه با تاکید بر ضرورت تداوم مقابله با متجاوزان، از مردم یمن خواست در برابر حضور نیروهای آمریکایی در یمن ساکت ننشینند و عواقب حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان و جنایت های آن در زندان ابوغریب را به خاطر داشته باشند.

کمیته عالی انقلاب یمن شنبه گذشته با صدور بیانیه ای، حضور نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی العند در جنوب غرب یمن را به منزله اشغالگری دانست واعلام کرد که در برابر این اقدام، ایستادگی می کند.

Author

About Author